سواد رسانه ای لازمه استفاده مناسب از شبکه ها ورویارویی با شرایط تهاجمی رسانه ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر صدا و سیما را مهم ترین ابزار اطلاع رسانی در دنیا دانست وگفت: بعد از جنگ جهانی دوم و با گذراز جنگ های فیزیکی،رسانه عاملی بسیار مهم برای دستیابی به اهداف و تغییر افکار جوامع و دین و ایین و فرهنگ آن ها قرار گرفت .

علی کلباسی سواد رسانه ای را عاملی بسیار مهم و ضروری برای درک حقایق جامعه و رویا رویی با شرایط تهاجمی رسانه های بیگانه دانست و افزود:در حالی که امروزه بیش از 3 هزار شبکه ماهواره ای درحال ارائه فرهنگ ورسوم بیگانه و رفتارهای غیر اخلاقی و ضد دینی به افراد جامعه هستند،آگاهی از عوامل ذی نفع از این برنامه ها و اهدافشان ،در عقیده و نگرش بینندگان تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی سواد رسانه ای را دارای 7مرحله عنوان کرد و اظهار داشت:توانایی استفاده از فناوری روز متناسب با شرایط هر کشور، تجزیه و تحلیل بین گزارش وواکنش جامعه ، تشخیص تحریف و خشونت در جوامع ،توانایی تشخیص تبدیل تصاویر ،توانایی انتقاد به رسانه و نه برداشت منفعلانه ،توانایی رژیم مصرف رسانه ای و تجزیه وتحلیل اقتصادی،سیاسی و اجتماعی از هر برنامه را از عوامل موثر در داشتن سواد رسانه ای است.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان خاطر نشان کرد:هر رسانه ای قبل از تشکیل هدف گذاری شده است و

در حالی که در گذشته برخی بیگانگان با به شهادت رساندن بعضی از علمای ومسئولان کشور سعی بر وارد آوردن خساراتی به کشور داشتند، در حال حاضر نیز با گمراهی افراد ،سعی بر تخریب رژیم جمهوری اسلامی ایران را دارند.

کلباسی هم دل نشان دادن رسانه ها با مردم و نه مورد تبلیغ بودنشان را از عوامل موثر در جذب آن ها دانست وتصریح کرد:تخصیص نیافتن بودجه مورد نیاز به صدا و سیما از مهم ترین علل ارتقا نیافتن چشمگیر آن است و در حالی که سالانه به شبکه 3 ،صد میلیارد تومان بودجه اختصاص می یابد،شبکه اصفهان سالانه تنها یک میلیارد تومان بودجه دارد./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.