هافبک سابق تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: تيم ملي پس از پيروزي مقابل کره جنوبي به عنوان مدعي اصلي صعود به جام جهاني 2014 برزيل خودش را مطرح کرد.

پژمان جمشيدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از پيروزي خوبي که مقابل کره جنوبي در ورزشگاه آزادي به دست آورديم، تيم مالي ما به عنوان مدي اصلي صعود به جام جهاني 2014 برزيل خودش را مطرح کرد هواداران تيم ملي در باي با کره جنوبي حمايت بسيار خوبي از کي‌روش و شاگردانش داشتند و اميدوارم در بازي ازبکستان هم همان هجمه تماشاچي که مقابل کره داشتيم را در استاديوم داشته باشيم چون حضور پر شور هواداران بار رواني زيادي روي حريفان ايجاد مي‌کند.

وي افزود:‌ ازبکستان مثل کره جنوبي حرفه‌اي نيست و حضور هواداران در استاديوم آزادي باعث مي‌شود آنها به مشکل بخورند بازي با ازبکستان اگر سخت‌تر از ديدار کره جنوبي نباشد، آسان‌تر نيست اما با توجه به اينکه ازبکستان آنچنان حرفه‌اي نيست،‌مي‌توانيم در خانه خودمان آنها را ببريم وقتي ما 10 نفره کره جنوبي را مي‌بريم، حتما ازبکستان را هم مي‌توانيم شکست دهيم.

هافبک سابق تيم ملي فوتبال کشورمان تصريح کرد: بازيکنان تيم ملي نبايد بازي ازبکستان را ساده فرض کنيم اگر ملي پوشان ما فکر مي‌کنند که با برد کره جنوبي نصف راه صعود به جام جهاني را رفته‌اند و بازي با ازبکستان را جدي نگيرند،  حتي ممکن است مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادي شکست بخوريم، بازيکنان ما بايد با انگيزه‌اي بالا و مثل بازي با کره جنوبي با تمام وجود مقابل ازبکستان کار کنند تا موفق شوند چون اگر در اين بازي مساوي کنيم يا ببازيم، همان شرايط قبل از ديدار با کره جنوبي براي ما به وجود خواهد آمد.

جمشيدي اظهار داشت: ويژگي تيم ازبکستان قدرتي بودن آنها است که برگرفته از روسيه سابق هستند آنها بازيکنان سرعتي و قدرتي در خط حمله خودشان دارند و قطعا آقاي کي‌روش تاکتيک‌هاي خاص مقابله با آنها را در تمرينات مرور کرده است فکر مي‌کنم خط حمله تيم ما از دفاع ازبکستان خيلي سريعتر است که مي‌تواند امتياز بسيار خوبي براي تيم ايران دراين بازي خانگي باشد.

او درادامه گفت: ازبکستان سرعت بالايي ندارد و نسبت به کره جنوبي يک مقدار کند هستند و بايد سرعت بازي خودمان را بالا ببريم در اين بازي بازيکنان سرعتي ما مثل قوچان نژاد و خلعتبري مي‌‌توانند از سرعت خودشان استفاده کرده و براي تيم ملي موثر باشند همانطور که در تاشکند هم روي سرعت خلعتبري گل زديم و 3 امتياز را گرفتيم.

هافبک سابق تيم ملي اظهار داشت:‌وفاق ملي که قبل از بازي با کره جنوبي ايجاد شد، باعث پيروزي ما در آن بازي حساس شد که متاسفانه در حال حاضر شاهد چنين جوي در کنار تيم ملي نيستيم و آن وفاق ملي که وجود داشت کمتر شده است اين انگيزه از طريق رسانه‌ها و مردم به تيم ملي منتقل مي‌شود که الان همبستگي ملي آنچناني براي بازي با ازبکستان ديده نمي‌شود و اميدوارم اين مساله روي تيم ملي ما اثر نگذارد در حال حاضر وظيفه مربيان تيم ملي است که به بازيکنان ما انگيزه بدهند ما بايد با غيرت ايراني از اين مرحله عبور کنيم تا در آينده روي مسائل تاکتيکي کار کنيم و بتوانيم به فوتبال روز دنيا نزديک شويم.

وي افزود: متاسفانه علي کريمي در بازي با تاجيکستان محروم شد کريمي در بازي با کره جنوبي روي نيمکت بود اما کاري کرد که از يک بازيکن بزرگ و حرفه‌اي انتظار داشتيم.

علي کريمي توانايي‌هاي زيادي دارد و بايد طوري رفتار کند که تيم ملي و پرسپوليس را از وجود خودش محروم نکند چون به او احتياج داريم البته بعيد است که علي کريمي به بازي با ازبکستان برسد اما او اگر روي نيکمت هم باشد به لحاظ شخصيتي به تيم ما کمک مي‌کند.
علي کريمي مثل تمام بازيکنان بزرگ به خاطر شخصيتي که دارد از روي نيمکت هم تاثير گذار است و مي‌تواند به تيم ملي ما کمک کند.

بازيکن تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: کي‌روش در بازي با کره جنوبي اخراج شد و متاسفانه در بازي با ازبکستان روي نيمکت تيم ملي نخواهد بود نمي‌دانم نمازي چقدر با بچه‌هاي تيم ملي ارتباط نزديکي دارد اما حضور سرمربي در کنار زمين خيلي مهم است چون کنترل بازيکنان دست سرمربي است و اگر يک لحظه غافل شود کنترل بازي از دستش در مي‌رود اميدوارم نمازي در اين بازي بتواند تيم ملي را به خوبي هدايت کند چون نقش مربي در کنار زمين خيلي مهم است.

جمشيدي در پايان گفت: هواداران تيم ملي در بازي با کره جنوبي ثابت کردند که هر وقت نياز باشد، کنار تيم ملي هستند در بازي با کره جنوبي ديديم که هواداران آنجاييکه بايد به داد تيم ملي برسند، حضور دارند و با تشويق‌هاي بي‌امان خود از تيم ملي حمايت مي‌کنند مسئولان فوتبال ما اين صحنه‌ها را ديده‌اند و اميدوارم که قدر اين مردم را بدانند چون هواداران فوتبال تمام مشکلات را به جان مي‌خرند تا از تيم ملي حمايت کنند مردم به عشق تيم ملي کنار فوتبال هستند و هميشه ثابت کرد کرده‌اند که به موقع نياز از تيم ملي حمايت مي‌کنند.
مطئن هستم که آنها شرايط خاص تيم ملي در بازي با ازبکستان را درک مي‌کنند و در اين ديدار هم به حمايت همه جانبه از تيم ملي خواهند پرداخت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار