گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و قابل دسترس بودن همه این فناوری‌ها جدا از مزایای مفیدی که دارند، عوارض جبران‌ناپذیری نیز بر جای می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،یک مشاور مدرسه با بیان این مطلب گفت: سهل‌گیری بعضی از مدارس و معلمان در ارایه تکالیف خانگی و گاهاً نبود تکالیف خانگی، نبود ارزشیابی‌های تدریجی از دانش‌آموزان، ارتباط ضعیف اولیا با مدارس، نبود آموزش خانواده در بعضی ازمدارس و یا بی‌اهمیتی آموزش خانواده از دیدگاه و نگرش بعضی از مدیران به نوعی مشکلات نامتعهد بودن دانش‌آموزان را دامن می‌زند.

نعمتی  با بیان اینکه اکثر والدین از عوارض گسترش فناوری در کنار فواید آن بی‌اطلاع هستند،افزود: به بیانی دیگر آموزش‌های غیررسمی دانش‌آموزان نسبت به آموزش‌های رسمی مدارس جلوتر و پیشرفته‌تر است. یعنی اطلاعاتی که دانش‌آموزان از بیرون کسب می‌کنند، از اطلاعات و داشته‌های معلمان و والدین‌شان بیشتر و پیشرفته‌تر است و دانش‌آموزان این آموزش‌های غیررسمی را که جذابیت بیشتری هم نسبت به آموزش‌های رسمی دارد، از دوستان و همکلاسی‌ها و به کمک وسایل ارتباط جمع و غیرجمعی از قبیل تلفن‌همراه، اینترنت، تلویزیون، ماهواره و دیگر موارد کسب می‌کنند

وی ادامه داد: اکثر این اطلاعات هم در موقع برگشت از مدرسه، با مراجعه به کافی‌نت‌ها، بلوتوث‌بازی‌ها، ارسال پیام‌های کوتاه، قرار ملاقات‌ها با دوستان هم‌سال، هم‌جنس و غیرهم‌جنس کسب و رد و بدل می‌شوند، از این رو دانش‌آموزانی که در این زمینه بیشتر فعال باشند، طبیعی است که نخواهند توانست زودتر و به موقع بدون پرسه زدن در خیابان‌ها و کافی‌نت‌ها به منزل مراجعت کنند.

این مشاور آرامش در خانواده را امری مهم تلقی کرد و خاطر نشان کرد:در خانواده‌هایی که آرامش و آسایش وجود نداشته باشد و والدین اکثر اوقات در حال مشاجره و اختلافات درون خانه باشند و یا با فرزند خود با سردی و بدون توجه به نیازهای او برخورد کنند و همچنین حضور خود والدین در اوقات مهم روز و شب در کنار اعضای خانواده از عوامل تعیین کننده‌اند. اصولاً فرزندان این خانواده‌ها هم دوست ندارند مدام شاهد مشاجرات و سایر مسایل جانبی باشند، از این رو حضور حود را تا حد امکان در خانه کاهش خواهند داد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.