
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،یک مشاور مدرسه با بیان این مطلب گفت: سهلگیری بعضی از مدارس و معلمان در ارایه تکالیف خانگی و گاهاً نبود تکالیف خانگی، نبود ارزشیابیهای تدریجی از دانشآموزان، ارتباط ضعیف اولیا با مدارس، نبود آموزش خانواده در بعضی ازمدارس و یا بیاهمیتی آموزش خانواده از دیدگاه و نگرش بعضی از مدیران به نوعی مشکلات نامتعهد بودن دانشآموزان را دامن میزند.
نعمتی با بیان اینکه اکثر والدین از عوارض گسترش فناوری در کنار فواید آن بیاطلاع هستند،افزود: به بیانی دیگر آموزشهای غیررسمی دانشآموزان نسبت به آموزشهای رسمی مدارس جلوتر و پیشرفتهتر است. یعنی اطلاعاتی که دانشآموزان از بیرون کسب میکنند، از اطلاعات و داشتههای معلمان و والدینشان بیشتر و پیشرفتهتر است و دانشآموزان این آموزشهای غیررسمی را که جذابیت بیشتری هم نسبت به آموزشهای رسمی دارد، از دوستان و همکلاسیها و به کمک وسایل ارتباط جمع و غیرجمعی از قبیل تلفنهمراه، اینترنت، تلویزیون، ماهواره و دیگر موارد کسب میکنند
وی ادامه داد: اکثر این اطلاعات هم در موقع برگشت از مدرسه، با مراجعه به کافینتها، بلوتوثبازیها، ارسال پیامهای کوتاه، قرار ملاقاتها با دوستان همسال، همجنس و غیرهمجنس کسب و رد و بدل میشوند، از این رو دانشآموزانی که در این زمینه بیشتر فعال باشند، طبیعی است که نخواهند توانست زودتر و به موقع بدون پرسه زدن در خیابانها و کافینتها به منزل مراجعت کنند.
این مشاور آرامش در خانواده را امری مهم تلقی کرد و خاطر نشان کرد:در خانوادههایی که آرامش و آسایش وجود نداشته باشد و والدین اکثر اوقات در حال مشاجره و اختلافات درون خانه باشند و یا با فرزند خود با سردی و بدون توجه به نیازهای او برخورد کنند و همچنین حضور خود والدین در اوقات مهم روز و شب در کنار اعضای خانواده از عوامل تعیین کنندهاند. اصولاً فرزندان این خانوادهها هم دوست ندارند مدام شاهد مشاجرات و سایر مسایل جانبی باشند، از این رو حضور حود را تا حد امکان در خانه کاهش خواهند داد./س