کارشناس بازسازي اداره کل مديريت بحران خراسان شمالي هشدار داد:کشاورزان براي جلوگيري از خسارت سرمازدگي،زودتر نسبت به جمع آوري محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، ˈعليرضا طاهرپورˈ با بیان این مطلب گفت:با توجه به روند کاهش دما،کشاورزان در برداشت محصولات خود بخصوص چغندر قند، سيب زميني، گوجه فرنگي و انگور کلاهداري شتاب کنند.

وي با اشاره به احتمال بروز بارش و رگبار در استان،کشاورزان را به آمادگي کامل فراخواند و گفت: با توجه به احتمال سيلابي شدن رودها، کشاورزان حاشيه رودخانه ها بايد بيشتر مراقب پمپ هاي آب و ساير ابزار و آلات کشاورزي خود باشند.
وي همچنين نسبت به چراي دام در نزديکي رودخانه ها هشدار داد و گفت:دامداران نيز براي جلوگيري از بروز خسارت، بايد در اين روزها به هشدارهاي هواشناسي و مديريت بحران توجه کرده و دام خود را در مسيل ها به چرا نبرند.
کارشناس بازسازي اداره کل مديريت بحران خراسان شمالي همچنين کشاورزان و دامداران را به بيمه سپاري محصول و دام خود توصيه کرد.
بررسي نقشه هاي پيشيابي هواشناسي و همچنين تصاوير ماهواره اي بيانگر عبور امواج کم دامنه سطوح مياني جو به تناوب براي روزهاي آينده است که پيامد آن براي استان خراسان شمالي وزش باد و در بعضي ساعات افزايش ابر و احتمال رگبار و آذرخش خواهد بود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.