امام جمعه موقت شهركرد، احتكار را علمی خلاف شرع و عقل دانست و خواستار برخورد قانونی با محتكرین و احتكار كنندگان كالاهای اساسی شد.

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام سید مرتضی احمدی،  (ره)  افزود: كسانی كه اقدام به احتكار كالاهای مورد نیاز مردم می كنند، از نظر شرع، عمل خلاف انجام داده اند و عمل آنها حرام است.

وی تصریح كرد: كسانی كه كالاها را احتكار می كنند از یك سوی به دشمن كمك می رسانند و از سوی دیگر، به مردم و كشور خیانت می كنند.

حجت الاسلام احمدی افزود: دستگاه های قضایی و تعزیزات حكومتی با این گونه افراد باید با جدیت برخورد كنند.

خطیب جمعه شهركرد، با قدردانی از سران سه قوا در اجرایی كردن فرامین مقام معظم رهبری، تاكید كرد: اتحاد و انسجام، باعث یأس و نا امیدی دشمنان نظام می شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: دشمن، به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان است و در این رابطه باید در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی كرد و اختلاف سلیقه ها، نباید بهانه ای در دست دشمنان باشد.

به گفته وی؛ انگلیس و آمریكا به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه افكنی در بین مسلمانان جهان می باشند تا به واسطه آن، تسلیحات نظامی خود را به كشورهای عربی بفروشند.

احمدی یادآور شد: دشمنان اسلام به بهانه ایران هراسی و اسلام هراسی سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان را دارند.

خطیب جمعه شهركرد، تحكیم نهاد خانواده در توسعه جامعه را هم مهم دانست و گفت: مساله حفظ حجاب و تحكیم بنیان های خانواده از سوی جوانان جدی گرفته شود.

وی، در پیش بودن ایام سوگواری محرم را یادآور شد و گفت: آیین های عزاداری محرم و صفر با شكوه خاص برگزار شود.

به گفته وی؛ كتاب و كتابخوانی نیاز امروز جامعه است و باید خیرین كتابخانه ساز و مردم در امر اهداء كتاب فعال باشند./س

برچسب ها: احتکار ، برخورد ، قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.