عضو هيئت دوستي پارلماني ايران و تركيه از سفر قريب‌الوقوع اين هيئت به تركيه براي بررسي راه‌هاي آزا‌دسازي گروگانهاي ايراني در سوريه خبر داد.

محمد عليپور نماينده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر  قريب‌الوقوع هيئت دوستي پارلماني ايران و تركيه به اين كشور گفت: اعضاي هيئت دوستي پارلمان ايران و تركيه در اين سفر و در گفتگو با مقامات ترك راههاي آزادسازي هرچه سريعتر گروگانهاي ايراني در سوريه را بررسي و در اين زمينه بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و تركيه از تمام ظرفيتهاي موجود براي آزادسازي زائران ايراني ربوده‌شده در سوريه استفاده خواهند كرد، افزود: دو كشور تمام تلاش خود را براي رهايي هر چه سريعتر گروگانهاي ايراني در سوريه به كار خواهند بست.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در پايان با بيان اينكه هيئت پارلماني كشورمان طي ديدار اخير با سفير ترکيه براي گسترش روابط پارلماني با اين كشور اعلام آمادگي كرده است، تصريح كرد: مشترکات زيادي ميان دو كشور وجود دارد و مسئولان هر دو طرف نيز براي بهبود و توسعه روابط فيمابين تلاش مي‌كنند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ترکیه ، پارلمان ، دوستی ، گروگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار