مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: با دستيابي به هدف صادرات 25 درصدي از توليدات مي توان ارز مورد نياز صنعت خودرو را تامين کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران سعيد معدني در مراسم روز ملي کيفيت و رونمايي از تمبر پارس خودرو اظهارداشت :اگر 20تا 25 درصد از توليدات در حوزه خودرو صادر شود،ارز مورد نياز اين صنعت براي واردات تامين خواهد شد.

وي با تاکيد براينکه دولت بايد طي چندسال آينده از درآمدهاي نفتي بي نياز شود افزود:هم اکنون تراز منفي تجاري کشور مبلغي معادل 18 ميليارد دلار است که به راحتي از توسعه صادرات غير نفتي تامين مي شود.

معدني تصريح کرد:خودروسازان کشور به ويژه دو شرکت ايران خودرو و سايپا مي توانند با دستيابي به صادرات 25 درصدي از توليدات خود،درآمدي حدود 3 ميليارد دلار به دست آورند که نياز ارزي آنها را تامين مي کند.

مديرعامل گروه خودرو سازي سايپا ادامه داد:از زماني که قيمت ارز واقعي شد،صادرات به صرفه تر شده و هم اکنون تقاضاي خريد محصولات ايراني در کشورهاي همسايه نيز افزايش يافته است.

وي با تاکيد براينکه خودروسازان بايد از اين فرصت پيش آمده به خوبي استفاده کنند، گفت: کيفيت مهمترين اصل در توسعه صادرات و ماندگاري در بازارهاي هدف محسوب مي شود.

مدني اظهارداشت: هم اکنون واردات قطعه نيزدلايل مختلف کاهش يافته و اين امر زمينه توسعه توليد در بخش قطعات را نيز فراهم کرده است.

*کيفيت قابل قبول پرايد در مقايسه با قيمت آن

مدير عامل گروه خودرو سازي سايپا تصريح کرد: طي سال هاي گذشته اين شرکت به صورت همزمان هم در بخش ارتقاي کمي و هم در بخش ارتقاي کيفي محصول پرايد حرکت کرده اند و محصولات توليدي حال حاضر از لحاظ کيفي قابل مقايسه با پرايدتوليدي دهه 70 نيستند.

وي ادامه داد: هم اکنون محصول پرايد در مقايسه با قيمت خود از کيفيت قابل قبولي برخوردار است.

وي با تاکيد بر اينکه فرآيند کيفيت بايد از نخستين مراحل توليد مدنظر قرار گيرد ادامه داد:علت اينکه کيفيت محصول پرايد در برخي محصولات خوب و در برخي بدتر در مي آيد اينست که در مراحل توليد به ارتقاي کيفي توجه نمي شودو بررسي کيفي تنها به آخر خط توليد است .

مدني تاکيد کرد: بهبود کيفيت محصول مستلزم رعايت مسايل کيفي و قرارگرفتن آن در دستور کار تمامي فرآيند هاي توليد است./عب
برچسب ها: صنعت ، خودرو ، پراید ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار