جنبش جهاد اسلامي فلسطين مداخله فوري مصر را براي اجرايي شدن کامل مفاد توافقنامه آشتي ملي فراگير خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما ؛ خالد البطش از رهبران برجسته جهاد اسلامي در ديدار با هيئتي   از وزارت اوقاف مصر که به غزه سفر کرده است، گفت در شرايط فعلي محمد مرسي رئيس جمهور مصر بايد رهبران دو جنبش فتح و حماس را براي اجراي مفاد توافقنامه آشتي ملي تحت فشار بگذارد.

خالد البطش  در اين ديدار اظهار داشت چالشهاي فعلي در روند اجراي توافقنامه آشتي ملي  در فلسطين  به همکاري و مداخله بيشتر نياز دارد.

وي افزود مصر به عنوان ميانجي اصلي حل بحران داخلي فلسطين و امضاي موافقتنامه آشتي ملي ميان گروههاي فلسطيني در قاهره بايد کمک کند تا مفاد اين آن اجرايي شود. البطش اظهار داشت ادامه شکاف و دودستگي بين فتح و حماس در کرانه باختري رود اردن و نوار غزه به آرمان مردم فلسطين آسيب مي رساند .
              
 خالد البطش با اشاره به اينکه سفر هيئت وزارت اوقاف مصر به غزه اولين ديدار رسمي مسئولان مصر به اين منطقه پس از انقلاب  بيست و پنج ژوئن است ، ابراز اميدواري است اين سفرها در آينده نيز تکرار شود .

 در همين حال محمد رضوان از رهبران کميته هاي مقاومت مردمي فلسطين ديروز از کشورهاي عربي خواست به مقاومت فلسطين در نوار غزه کمک مالي و تسليحاتي کنند تا بتوانند در برابر حملات  ارتش اسرائيل  عليه مردم بي دفاع فلسطين در نوار غزه مقاومت کنند .

برچسب ها: مصر ، فلسطین ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار