رژیم صهیونیستی برای برگزاری رزمایش در دره رود اردن هزاران فلسطینی را به زور از خانه و کاشانه خود بیرون می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اسرائیل برای برگزار رزمایشی در شمال دره رود اردن، دستور داده است تا پنج روستای فلسطینی در این منطقه تخلیه شود. فلسطینیان ساکن این روستاها فقط تا شنبه فرصت دارند خانه های خود را ترک کنند.

 تخلیه اجباری فلسطینیان برای آماده سازی منطقه برای رزمایشی است که از یکشنبه آغاز می شود. این رزمایش شامل تمرینات ارتش اسرائیل با تسلیحات سنگین از جمله تانک و هواپیما خواهد بود. قرار است بیش از یک هزار فلسطینی از خانه های خود به زور تخلیه شوند. فلسطینیان نگران هستند اگر خانه های خود را رها کنند، این احتمال وجود دارد که ارتش اسرائیل دیگر اجازه بازگشت به فلسطینیان ندهد.

مصطفی برغوثی عضو حزب ابتکار ملی فلسطین گفت کاری که اسرائیل انجام می دهد این است که می خواهد در بخش بزرگی از کرانه باختری رزمایش برگزار کند و بعد از آن می خواهد در این منطقه پاکسازی قومی انجام دهد و منطقه را از ساکنان اصلی آن یعنی فلسطینیان پاکسازی کند. این روند به خوبی برنامه ریزی شده است و هدف از آن بیرون کردن فلسطینیان از بیشتر اراضی کرانه باختری و الصاق آن به اسرائیل است.

نور عوده سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت مقامات اسرائیل اشغالگر، به بهانه رزمایش نظامی با تسلیحات جنگی، فلسطینیان را از خانه های خود به زور بیرون می کنند. تشکیلات خودگردان فلسطینی بدون توجه به بهانه ای که اسرائیل آورده است، هر گونه تلاش اسرائیل را برای بیرون کردن فلسطینیان از خانه های خود که چند وقتی است ادامه دارد و در یک سال گذشته بیشتر شده است و هدف از آن پاکسازی دره رود اردن از فلسطینیان است، قویا رد می کند.

اسرائیل تا کنون فشار زیادی بر جامعه عشایر و بادیه نشینهای فلسطین آورده است که از جمله آن مصادره غیرقانونی دام و تجهیزات کشاورزی آنها از جمله بیست و نه تانکر آب و سیزده دستگاه تراکتور بوده است. صاحبان این تجهیزات برای بازپس گیری وسایل کشاورزی خود باید جریمه های سنگین پرداخت کنند.
برچسب ها: رزمایش ، فلسطین ، تل آویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار