نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اعمال حمایت علنی خود از رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وزرا و نمایندگان کنست دستور داد در موضعگیری های خود از پرداختن به موضوع انتخابات آمریکا خودداری کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ این در حالیست که ناظران معتقدند بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما در آینده روابط خوبی با یکدیگر نخواهند داشت.

 خبرنگار این شبکه در قدس در گزارشی در این باره با اشاره به این سوال که تعامل باراک اوباما در آینده با نخست وزیر رژیم صهیونیستی چگونه خواهد بود و نتانیاهو پس از حمایت از میت رامنی نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا چه موضعی را در پیش خواهد گرفت افزود: این ها سوالاتی است که رسانه ها و شخصیت های اسرائیلی آنها را مطرح می کنند. برخی از اسرائیلی ها نتانیاهو را احمق و عجول می دانند و برخی دیگر نیز معتقدند کسانی که تصور می کنند رفتار نتانیاهو تاثیری در روابط آمریکا و اسرائیل نخواهد داشت سخت در اشتباه هستند و باید در این موضع خود تجدید نظر کنند.

واصل خطیب کارشناس سیاسی فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: لابی صهیونیستی در آمریکا شکست سنگینی را در رساندن نامزد مورد علاقه خود به کاخ سفید متحمل شد به همین سبب نتانیاهو پس از این شکست سنگین بهتر آن دید که سکوت اختیار کند.

در ادامه گزارش آمده است: با توجه به این که مقامات و محافل سیاسی در اسرائیل از پیروزی اوباما خوشحال نیستند، نتانیاهو به همه وزرا و نمایندگان و اعضای کنست دستور داده است از سخن گفتن درباره انتخابات آمریکا و انتخاب اوباما خودداری کنند.ایلی نیسان روزنامه نگار و کارشناس سیاسی صهیونیست گفت: روابط آمریکا و اسرائیل استراتژیک است و به شخص رئیس جمهور آمریکا مربوط نمی شود.

دولت و رئیس جمهور آمریکا نتانیاهو را به دخالت مستقیم در انتخابات آمریکا از طریق حمایت مستقیم از میت رامنی نامزد جمهوریخواهان متهم کردند.در پایان گزارش آمده است: نتانیاهو بیم آن دارد که سخنان وزرا و اعضای کنست اسرائیل باعث افزایش اختلافات و شکاف ها بین وی و رئیس جمهور آمریکا شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار