وزير نفت گفت: در بيشتر ميدان هاي مشترک، تجهيزات فني و تخصصي مورد نياز در داخل تامين مي شود و براي اين کار از شرکت‌هاي توسعه‌اي و دانشگاه‌ها بهره مي‌بريم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، رستم قاسمي با تأکيد بر اينکه سازندگان داخلي بايد با خارجي‌ها رقابت‌ کنند ، تصريح کرد: شرکتهاي خارجي داوطلب تامين لوله مورد نياز صنعت نفت ايران بودند که مخالفت کرديم و با لوله‌سازي اهواز قراردادهاي بسيار خوبي در اين زمينه بسته شد. 

قاسمي با تاکيد بر اين که امروز اکثر تجهيزات صنعت نفت در داخل توليد مي‌شود ، ادامه داد: در بيشتر ميادين مشترک از طريق کميته راهبردي وزارت نفت مديريت و برنامه‌ريزي شده است تا نياز به تجهيزات فني و تخصصي صنعت نفت از جمله کمپرسور و پمپ‌ها در داخل تامين شود و براي اين کار از شرکت‌هاي توسعه‌اي و دانشگاه‌ها بهره مي‌بريم. 

قاسمي همچنين گفت: در وزارت نفت، کميته راهبردي وجود دارد که برخي از اعضاي کميسيون صنايع و معادن در آن عضو هستند و براي همه کالاهاي صنعت نفت که وابستگي داريم، برنامه‌ريزي کردند با برنامه فني و علمي بتوانيم توليد داخلي را رونق دهيم. 

وزير نفت تأکيد کرد: عمده مشکلات سازندگان داخلي اين است که بايد زمينه را براي آنها فراهم کنيم تا بتوانند اقدام به ساخت داخل کنند و مشکلات سازندگان داخلي بايد در قالب طرح يا لايحه اي در مجلس شوراي اسلامي مطرح و درباره آن تصميم گيري شود تا آنها بتوانند به ساخت داخل اقدام کنند./عب
برچسب ها: نفت ، سازندگان ، تولید ، داخل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار