قوس مهره ها به عنوان سکان اصلی بدن، محل نقل و انتقال مهره ها به حساب می آید.

دکتر اکبری، فیزیوتراپیست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد مشکلات ستون فقرات و درمان آن گفت: قوس مهره ها به عنوان سکان اصلی بدن و محل نقل و انتقال مهره ها به حساب می آید و اغلب نیرویی که به بدن وارد می شود آسیب هایی در ستون مهره ها به وجود می آورد. انحراف هایی که در ساجیتال (صفحه ای که بدن را به دو نیمه هدایت می کند) شکل می گیرد می توان باعث افزایش قوس ها در صفحه ی فرونتال و در نهایت منجر به دردهای شدید شود. و این اختلال باعث فشار شدید در قفسه سینه و قلب و ناحیه های ریوی می شود.

از جمله آسیب های دیگر فتق دیسک های بین مهره در ناحیه گردنی و کمری است و این اتفاق ها باعث دردهای شدید که به فلج نخاعی می انجامد.

وی افزود: آسیب ها و عملکردهای ناصحیح که در مفاصل و بین مهره ها به وجود می آید باعث کمردرد، آرتروز و در ادامه منجر به تنگی کانال نخاعی می شود.

وي در پايان گفت: در خصوص کمر بند اگر در ستون مهره درد شدیدی ایجاد شود که با داروهای حتی دوز بالا قابل کنترل نباشد استفاده از دریس ها است كه شیوع  این عوارض در جوان ها باعث انحراف در ستون مهره که شکایت اصلی آنهاست و در سالمندان باعث به وجود آمدن فتق دیسک و آرتروز می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار