بیش از 400 مرکز دیالیز با بیش از 3000 دستگاه دیالیز در سطح کشور وجود دارد که این مهم با کمک و خدمات خود مردم میسر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رییس هیئت‌مدیره انجمن‌های کشور با بیان این : همه تلاش‌ها باید بر اساس آموزش‌های پیش‌گیرانه باشد که انجمن زنجان در این خصمطلب گفتوص پایه‌ریزی خوبی گذاشته است که باید در همه انجمن‌ها سرلوحه کار قرار گیرد و جزو دستور کار باشد.

قاسمی افزود: زمانی می‌توانیم به این باور برسیم که باید بیمار را نگه داریم و هم‌اکنون در مرحله ای هستیم که تعداد زیادی از بیماران امکان دسترسی به دارو را دارند و باید خوشحال باشیم که هر بیمار در منطقه خود دارای مراکز خدمات‌رسانی است و می‌تواند به این مراکز مراجعه کند.

وی تصریح کرد: نگه داشتن بیمار تا رسیدن به پیوند کلیه هزینه‌های زیادی را می‌طلبد که وظیفه ما رسیدگی به مسایل بیمار است و کم‌ترین هزینه یک بیمار کلیوی 200 هزار تومان می‌باشد که باید این مبلغ فراهم شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه افزایش بیماران خواه ناخواه وجود دارد، ادامه داد:در تهران روزانه 30 تا 40 بیمار به تعداد بیماران اضافه می‌شود و چنانچه آمار به همین منوال پیش برود، در آینده با بحران بیماران کلیوی مواجه خواهیم شد.

رییس هیئت‌مدیره انجمن‌های کشور خاطر نشان کرد:انجمن بیماران کلیوی فعالیت‌ها و خدمات خوبی را از سال 76 ارایه کرده است که این مایه افتخار است و باید ارایه خدمات به همین منوال ادامه داشته باشد./س

 

 

برچسب ها: دیالیز ، مرکز ، سطح ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.