مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت : در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب ميانگين ساخت شبکه‌ ريلي در کشور 164 کيلومتر بوده که در چند سال گذشته با رشد مناسبي اين ميزان به بيش از 350 کيلومتر رسيده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن ، عبدالعلي صاحب محمدي  گفت : در سال جاري اميدواريم بتوانيم با رکوردزني، بيش از 800 يا حتي هزار کيلومتر خطط ريلي به بهره برداري برسد.

وي افزود: براساس هدفگذاري که در سند چشم انداز 1404 تعريف شده است بايد 25 هزار کيلومتر خط براي کل شبکه ريلي کشور راه اندازي شود که به صورت ميانگين سالانه به هزار کيلومتر خط نياز داريم و هم اکنون احداث 11 هزار کيلومتر خطوط ريلي مراحل اجرايي را مي گذراند که گام بلندي براي دستيابي به اهداف سند چشم انداز توسعه 1404 به شمار مي رود. 

صاحب محمدي با بيان اينکه نگاه ما در شبکه ريلي، پررنگ شدن و افزايش حضور بخش خصوصي است ، تصريح کرد : همه فعاليت ها در شبکه ريلي بايد با انتقال دانش فني همراه باشد. 

مديرعامل راه‌آهن افزود: درحوزه تجهيز ناوگان و ساخت خط اين اتفاق افتاده است و درصدهاي قابل توجهي از قطعات مورد نياز لکوموتيو و واگن هاي باري و مسافري درکشور توليد مي شود و امسال 55 درصد از ساخت لکوموتيو در کشور بومي خواهد شد.

صاحب محمدي با اشاره به توانايي احداث سالانه 350 کيلومتر خطوط ريلي در کشور از احداث 11 هزار کيلومتر خط راه‌آهن و انعقاد تفاهم‌نامه‌اي يک ميليارد يورويي با صندوق توسعه ملي و وزارت صنعت، معدن و تجارت براي حمايت از فعاليت‌هاي شبکه ريلي خبر داد.

 مدير عامل راه‌آهن در خصوص اقدامات لازم براي تامين ناوگان مورد نياز شبکه ريلي کشور عنوان کرد: براي تامين ناوگان مورد نياز بايد اقداماتي مانند تامين واگن‌هاي باري و مسافري مانند کشنده و لوکوموتيو صورت گيرد که خوشبختانه در حال حاضر بخش خصوصي دراين زمينه ظرفيت مناسبي را پيدا کرده است.

 همچنين در حوزه تجهيز منابع، دولت مساعدت لازم را انجام مي‌دهد تا به سفارش بخش خصوصي و تلاش کارخانه‌هايي که در کشور ايجاد شده واگن‌هاي باري، مسافري و لوکوموتيو به توليد رسيده و در اختيار شبکه ريلي قرار گيرد./عب
برچسب ها: ریل ، قطار ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار