جمشيد جعفرپور گفت: "هفته كتاب" مناسبت و بهانه‌اي است كه ما به ياد كتاب و كتاب‌خواني و ارزش كتاب در زندگي بيافتيم و قدر مطالعه را يادآوري كنيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جمشيد جعفرپور نماينده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني بيستمين دوره هفته كتاب، اظهار كرد: "هفته كتاب" مناسبت و بهانه‌اي است كه ما به ياد كتاب و كتاب‌خواني و ارزش كتاب در زندگي بيافتيم و قدر مطالعه را يادآوري كنيم.
وي هم‌چنين درباره اهميت كتاب و كتاب‌خواني گفت: با وجود پيشرفت‌هاي بسياري كه در زمينه وسايل ارتباطي اتفاق افتاده و حضور گسترده رسانه‌هاي ديجيتال، كتاب هم‌چنان جايگاه خود را در ميان افراد اهل فرهنگ و علاقه‌مند حفظ كرده است.
به گفته اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، هيچ كدام از پيشرفت‌هاي تكنولو‍ژي سبب دوري افراد علاقه‌مند به رشد فكر و انديشه از كتاب نشده است.
جعفرپور ادامه داد: از قديم اين طور بوده كه افرادي، حاصل تجربه و تفكر خود را در كتاب منتشر كرده و ديگران را در فكر و ذهنيت خود شريك مي‌كردند. اين مساله در آموزه‌هاي ديني و فرهنگ ملي ما نيز مورد تاكيد قرار گرفته كه از انديشه و عقول ديگران بهره ببريم تا در فضاهاي مختلف زندگي از اشتباهات به دور باشيم.
عضو كميته هنر و رسانه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي معتقد است مطالعه كتاب‌هاي مفيد مي‌تواند انسان را در تجربيات ديگران شريك كند و او را به سوي پيشرفت سوق دهد.
جعفرپور در پايان صحبت‌هاي خود از كتاب‌ "پايي كه جاماند"‌ ياد كرد و گفت:‌ من در كنار مطالعه كتاب‌هاي مختلفي كه متناسب به فعاليت شغلي‌ام مي‌خوانم كتاب‌هاي عمومي را نيز مطالعه مي‌كنم و در حال حاضر نيز در حال مطالعه كتاب جالب "پايي كه جا ماند" ‌هستم.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار