نمازگزار بالاتر از نماز است ،چون «فاعِلُ الخَیرِ خَیرٌ مِنهُ» بالاتر از هر کار خیر ،صاحب آن کار است ،چون هر مؤثری از اثر خودش قوی تر است چون...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، این که در روایت آمده است «کسی که وضو می گیرد با آب وضوی او فرشته خلق می شود» یعنی با عمل صالح او «کُن فَیَکُون» می شود وگرنه فرشته ها نه از آتشند و نه از خاک .آن ها بانماز درست می شوند نظیر عسل بهشت که عمل صالح ساخته می شود .«وَأَنهارٌ مِن عَسَلٍ مُصَفًّی» عسل بهشت از کندو و زنبور نیست بلکه با نماز و روزه درست می شود .

حوری بهشت هم نظیر انسان نیست تا «خالِقٌ بَشَراً مِن طِینٍ» باشد(و از خاک و گِل آفریده شده باشد) و یا مثل جن نیست تا «وَالجَانَّ خَلَقناهُ مِن قَبلُ مِن نارِ السَّمُمِ» باشد و از آتش گرم و سوزان خلق شده باشد) بلکه او با نماز درست می شود ،با عبادت و اطاعت درست می شود ، بنابراین اگر فرشته موجودی است که با نماز درست می شود ،نمازگزار بالاتر از نماز است ،چون «فاعِلُ الخَیرِ خَیرٌ مِنهُ» بالاتر از هر کار خیر ،صاحب آن کار است ،چون هر مؤثری از اثر خودش قوی تر است.

حال اگر می خواهید بدانید که نماز شما مورد قبول است یا نه از این جا تجربه کنید .اگر دیدی نماز شما جلوی دروغ و فساد و منکرات را می گیرد ،پس بدانید نماز شما مقبول است. کار نماز این است همانطور که آتش می سوزاند وآب خاموش می کند نماز هم انسان را از منکرات نجات می دهد .

آن زمانی که انسان به فکر منکر افتاد اگر دید که نمازش مانع دروغ گفتن اوست و به او گفت : تو که نماز می خوانی و عبادت خدا را می کنی ،این کار را نکن! و او این کار را نکرد ،بداند که نمازش مورد قبول است.«إِنَّ الصَّلاةَ تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکَرِ».

 

توصیه های آیت الله جوادی آملی./

زن در آئینه جلال و جمال،ص243
برچسب ها: نماز گزار ، وبگردی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار