محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشورمان روز جمعه به منظور سفر رسمي دو روزه به ويتنام و به دعوت ترونگ تان سانگ همتاي ويتنامي خود وارد هانوي شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، روساي جمهوري ايران و ويتنام در مذاکرات با يکديگر در مورد گسترش همکاري بين دو کشور طي چند سال گذشته ابراز رضايت و بر عزم خود براي تقويت روابط دو طرف به ويژه در زمينه هاي تجارت، کشاورزي، ماهيگيري، فرهنگي و گردشگري تاکيد کردند.  
احمدي نژاد در ديدار با "نگوين فو ترونگ" دبير کل کميته مرکزي حزب کمونيست ويتنام گفت ايران در نشست هاي سازمان ملل متحد و جنبش غيرمتعهدها با جديت از ويتنام حمايت خواهد کرد.  
نگوين فو ترونگ نيز به نوبه خود از موفقيت ايران در برگزاري نشست سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها استقبال و تاکيد کرد اطمينان دارد ايران نقش خود را به عنوان رئيس جنبش غيرمتعهدها به خوبي ايفا خواهد کرد .  
احمدي نژاد در اين سفر همچنين با نگوين تان دونگ نخست وزير ويتنام نيز ديدار کرد. دو طرف در اين مذاکرات متعهد شدند براي افزايش مبادلات تجاري دو کشور در آينده تلاش کنند.  
ايران و ويتنام سال 1973 روابط ديپلماتيک با يکديگر برقرار کردند  ميزان مبادلات تجاري دو کشور در سال 2011 به 165 ميليون دلار رسيد .  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار