اوباما از سران جمهوريخواه و دمکرات دعوت کرد هفته آينده به کاخ سفيد بروند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ رئیس جمهور آمریکا در نخستین نطق پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، از سران دو حزب جمهوریخواه و دمکرات دعوت کرد هفته آینده برای حل مشکلات و چالشها به کاخ سفید بروند.
 باراک اوباما در کاخ سفید گفت: اکنون که وقت کردیم پس از رقابت های انتخاباتی اندکی بخوابیم و استراحت کنیم دیگر وقت بازگشتن بر سر کار است چون کارهای زیادی پیش رو داریم. همانطور که در سه شنبه شب گفته بودم مردم آمریکا برای اقدام رأی دادند؛ آنها به رأی ندادند تا مسائل سیاسی طبق روال گذشته طی شود.شما مردم به من رأی دادید تا روی کارهای شما متمرکز شوم نه اینکه روی کارهای خودمان (سیاستمداران) متمرکز شوم. در چنین فضایی است که من سران دو حزب را به کاخ سفید دعوت کردم تا هفته آینده بیایند و ما بتوانیم درباره چالش ها به اجماع برسیم.
بی بی سی افزود: این سخنرانی نخستین سخنرانی باراک اوباما پس از پیروزی وی در برابر میت رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود.
بی بی سی اعلام کرد محتوای این سخنرانی می تواند لحن گفتگوی کاری دولت اوباما با جمهوریخواهان در دوره ی دوم ریاست جمهوری اوباما را مشخص کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار