سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به غیر دموکراتیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت : این انتخابات نشان داد نظام انتخابات این کشور که دو قرن پیش شکل گرفته است و در بسیاری موارد با معیارهای دمکراتیک بین المللی مطابقت ندارد.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ الکساندر لوکاشویچ گفت این مساله به انتخاب غیرمستقیم رییس جمهوری آمریکا توسط هیات انتخاب کنندگان و محروم شدن شمار کثیری از آمریکاییان از حق انتخاب و عدم وجود سیستم فدرال ثبت رای دهندگان و نظام شمارش آرا مربوط می شود.

وی اضافه کرد سیستم نظارت بر انتخابات آمریکا هم جزو این مسایل است.وی با استقبال از انتخاب مجدد اوباما به مقام ریاست جمهوری آمریکا افزود برای همکاریهای سازنده با آمریکا در زمینه تامین امنیت بین المللی و گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی با این کشور آمادگی داریم .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود در چندین ایالت آمریکا از حضور ناظران بین المللی در حوزه های رای گیری جلوگیری و سران ایالت تگزاس را تهدید کردند که در صورت حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در حوزه های رای گیری آنها را دستگیر می کنند.

لوکاشویچ گفت وزارت خارجه آمریکا هم از این رویکرد مقامات محلی در جلوگیری از نظارت بین المللی بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کرد و این در حالی است که واشنگتن از کشورهای دیگر می خواهد تا اجازه بدهند ناظران بین المللی بر روند برگزاری انتخابات نظارت داشته باشند .

وی افزود سیستم انتخاباتی آمریکا از آن سطحی که مقامات این کشور به جهان معرفی می کنند و از کشورهای دیگر بخاطر نواقص در توسعه دمکراسی انتقاد می کنند، فاصله زیادی دارد.
برچسب ها: آمریکا ، دموکراتیک ، معیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار