شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به شناسایی منازل معلولان در سطح منطقه از ساماندهی محدوده تردد آنان به شکلی ویژه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه 9 ، حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت : در راستای سیاستهای شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی محدوده تردد معلولان در سطح تهران ، طرح ضربتی مناسب سازی محدوده داخلی و خارجی معلولان سطح محدوده در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.
وی درباره چگونگی اجرای کار گفت: در این طرح پس از شناسایی فضاها و مکان های دارای مشکل جهت تردد معلولان نظیر راهرو ، حیاط ، اتاق و ... برای رفع آن اقدامات ویژه ای در نظر گرفته می شود.
سلطانی ادامه داد: در صورت چند طبقه بودن منزل مسکونی افراد معلول ، بالابرهایی جهت تردد آنان در نظر گرفته شده که نصب خواهد شد.
شهردار منطقه 9 با تاکید بر اینکه در گام نخست طرح ، اولویت با معلولان ویلچری است گفت: تاکنون 18 فرد شناسایی و از خانه ها و فضای بیرونی زندگی آنان بازدید شده و به زودی عملیات مناسب سازی مسیر برایشان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح حتی برای معلولان مستاجر هم انجام می شود اظهار داشت: درصورتی که رضایت مالک و همسایه ها جلب شود ، این شهرداری نسبت به احداث رمپ برای این افراد اقدام می کند  و همچنین این امکان وجود دارد که فرد مستاجر پس از تخلیه ، بالابر را با خود به منزل دیگری ببرد.
سلطانی با اشاره به اینکه همزمان با اجرای این طرح ، مناسب سازی معابر منطقه هم در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد گفت: مناسب سازی معابر به شکل مداوم در بخش های مختلف منطقه انجام می شود و در حال حاضر در بسیاری از معابر ، زواید حذف و در صورت نیاز بر روی جوی ها پل های فلزی نصب شده است.
به گفته وی آن دسته از شهروندانی که معلولی داشته و در طرح ذکر شده شناسایی نشده اند می توانند به حوزه نظارت و اجرای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه مراجعه و از خدمات این طرح بهره مند شوند ./ف

برچسب ها: حریم ، معلولان ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار