علاوه بر استاتين‌ها داروي جديدي به نام AMG145 مي‌تواند باعث كاهش كلسترول بد (LDL)‌ در خون شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه لانست محققان با قرار دادن 631 نفر از افراد 18 تا 80 ساله با كلسترول بالا كه يك دوز ثابت استاتين با داروي ازتيماب يا بدون ازيتماب، دريافت مي‌كردند تحت درمان با يكي از 6 دوز مختلف داروي AMG145  به صورت زيرجلدي و تزريق در زير پوست مشاهده كردند ميزان LDL‌ آنها به طور قابل توجهي پس از درمان كاهش مي‌يابد.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: داروي AMG145‌ در افرادي كه هر 2 هفته يكبار آن را دريافت مي‌كردند در پايان 12 هفته در مقايسه با دارونما توانست 42 تا 66 درصد ميزان LDL‌ آنها را به صورت وابسته به دوز كاهش دهد.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است: گروهي از افراد كه هر 4 هفته يكبار تحت درمان با اين دارو قرار گرفتند نيز در پايان 12 هفته، بين 42 تا 50 درصد در سطوح LDL‌ آنها به صورت وابسته به دوز مصرف، كاهش مشاهده شد و علاوه بر آن تنها يك هفته پس از پايان دريافت دوز مصرفي محققان تا ميزان 85 درصد شاهد كاهش سطوح كلسترول LDL‌ در افراد مورد مطالعه بودند.
 
نتايج ديگر اين مطالعه افزود: كاهش در ميزان LDL‌ در افراد مورد مطالعه با مصرف اين دارو  فوق‌العاده بوده و هيچ عوارض جانبي خاصي در افراد تحت درمان ديده نشده است.
 
به گفته محققان AMG145‌ يك آنتي‌بادي مونوكلونال است و در صورت مصرف به يك پروتئين كه به طور معمول عوامل گيرنده كلسترول LDL‌ را تخريب مي‌كند، چسبيده مي‌شود و با مسدود كردن اين پروتئين، AMG145‌ مي‌تواند از ويران شدن گيرنده‌ها جلوگيري كرده و با افزايش تعداد گيرنده‌هاي كلسترول LDL‌ در كبد، به حذف كلسترول بد (LDL)‌ از خون كمك كند./ع2
برچسب ها: دارو ، کلسترول ، محقق ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار