در حالي آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا روز گذشته از درخواست قطر و امارات برای خرید تجهیزات پیشرفته دفاع موشکی، خبر داد که تحليلگران سياسي پشت پرده آنرا چيز ديگري مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، تحلیلگران سیاسی بر این باورند با توجه به اینکه موقعیت جغرافيايي قطر، هیچ کشوری برای اين کشور تهدید موشکی محسوب نمی شود لذا یک چنین خرید بزرگی صرفا برای جلب رضایت جریان آمریکایی-صهیونیستی صورت گرفته است.
وزارت دفاع آمریکا پنتاگون از قراردادی خبر داد که طبق آن قطر دو سامانه دفاع موشکي خریداری کرده است. این قرارداد 6.5 میلیارد دلاری 12 سکوی پرتاپ موشک، 150 سیستم ضد موشک و انواع رادارها، و همچنین لوازم یدکی و دوره های آموزشی را نیز شامل می شود.
پنتاگون اظهار کرد که از امارات نیز در خواستی مشابه دریافت کرده که مبلغ آن بالغ بر 1.135 ملیارد دلار است.
نکته اینجاست که تحلیل گران سیاسی بر این باورند اگر چه قطر و امارات برای خرید تسلیحات هزینه می کنند اما درنهایت این موشک های آمریکایی تبدیل به پایگاهی آمریکایی به منظور حمایت از اسرائیل خواهد شد.
پر واضح است که قطر از سوی هیچ کشوری در معرض تهدید حمله موشکی نیست لذا خرید یک چنین ساز و برگ نظامی گسترده ای جز تقویت پایگاه آمریکا و در نتیجه حمایت از اسرائیل و جلب رضایت جریان آمریکایی-صهیونیستی هدف دیگری را دنبال نمی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار