شروع بيماري آنفلوآنزا با شروع فصل سرما يعني پاييز است. پس بهترين زمان براي دريافت واكسن اوايل مهر و آبان مي‌باشد، البته مي‌توان اين واكسن را ديرتر هم دريافت كرد پس هنوز دير نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اما مسلما هر چه زودتر اقدام كنيد پيشگيري موثرتر خواهد بود. واكسن آنفلوآنزا در حال حاضر در كشور توليد نمي‌شود و 2 فرم هلندي و آلماني آن در داروخانه‌ها موجود است.

اراک واكسن حتما بايد با دستور پزشك و ازداروخانه تهيه و مصرف شود.

به گفته متخصصان واكسن آنفلوآنزا به 2 فرم تزريقي و استنشاقي وجود دارد. در فرم تزريقي ويروس كشته شده است، اما در فرم اسپري بيني، ويروس به صورت زنده اما ضعيف‌شده وجود دارد. فرم استنشاقي واكسن فقط براي افراد غيرباردار و افراد سالم 2 تا 49 سال تجويز مي‌شود.واكسيناسيون درمورد مادر شيرده، منعي براي شيردهي به نوزاد محسوب نمي‌شود.از آنجا كه ويروس آنفلوآنزا هر سال دچار تغيير مي‌شود نمي‌توان از تاثير صد درصد واكسن سال قبل براي آنفلوآنزاي سال جديد مطمئن بود.

مراكزجهاني توليدكنندهواكسنآنفلوآنزا نيزهر سالدر آستانه ورود به نيمه دومسالومعمولا در شهريور هر سالواكسنجديد آنفلوآنزاي فصلي را بر اساس شايع‌ترين نوعويروسآنفلوآنزا در جهان توليد و روانه بازار مي‌كنند.اگر واكسن در زمان مناسبتجويزشود،مي‌تواند در حدود 70 تا 90 درصد از ابتلابه آنفلوآنزاپيشگيريكند./س

برچسب ها: واکسن ، آنفولانزا ، پائیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.