نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، برگزاري جشنواره توانمندی بهره‌برداری در صنعت آب وفاضلاب را فرصت مناسبي براي توسعه بيش‌تر اين صنعت و حمايت از كار و سرمايه ايراني و دست‌يابي به خودباوري ملي خواندند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمدرضا امیرکهنوج عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب، باعث ایجاد خودباوری در تولیدکنندگان و شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه می‌شود،گفت: آگاهی از داشته‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در بخش بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب از مزیت‌هاي مهم برگزاری این جشنواره و نمایشگاه است.

وی افزود: نکته مهم دیگر، بحث بازاریابی است؛ دست‌اندرکاران این صنعت چه در ایران و چه در خارج از کشور باید با محصولات ایرانی آشنا شوند، قیمت‌ها قطعا در ایران نسبت به منطقه ارزان است واین موضوع بازار خوبی را در اختیار تولیدکنندگان داخلی می‌گذارد.

امیر کهنوج با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت : پتانسیل شرکت‌های داخلی بهره‌برداری از صنعت آب و فاضلاب از لحاظ کمی و مقاومت تولید پیشرفت خوبی داشته‌اند، به‌خصوص در بخش‌هایی مثل مورد استفاده از پساب‌های تخلیه که این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی این توانمندی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما در منطقه خشک قرار گرفته است، تصریح کرد: آب وفاضلاب  به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای زیرساختی توسعه، جایگاه ویژه‌ای دارد و به اعتقاد من پیشرفت در این زمینه فقط از طریق کار کرد عملی وتجربی به دست می‌آید.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامي هم خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب از چند نظر حائز اهمیت است، اول اینکه باعث تقویت مبانی کارشناسی و علمی بهره‌برداری می‌شود که منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد و دوم اينكه با شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی، بیش از پیش از پتانسیل آن‌ها بهره خواهیم گرفت.

داود محمدي با اشاره به اصل 44 قانون اساسي به عنوان یک قانون مادر گفت: اقتصاد کشور ما بر سه پایه تعاونی، بخش خصوصی و منابع دولتی بنا شده است که با توجه به اصل 44 به عنوان یک چهارچوب در قوانین خرد و با توجه به محدودیت‌هایی که امروز کشورمان با آن مواجه شده است، نقش بخش خصوصی در همه صنایع از جمله بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب آشکارتر شده است.

علی کاییدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم با بیان اینکه برگزاری اين جشنواره قطعا به پیشرفت این صنعت و رفع موانع و مشکلات حوزه آبفا کمک خواهد کرد اظهار داشت: درکلان‌شهرها اقدامات خوبی در حوزه آب و فاضلاب صورت گرفته که بخشی از آن مربوط به  جمع‌آوری فاضلاب‌های شهری است، ولی این اقدامات کافی نیست و با توجه به کمبود آب در کشور باید مسئولان بر روی موضوع بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب تمرکز بیش‌تری كنند و با اقدامات موثرتر از هدررفت آب جلوگیری کنند.

وی همچنين گفت: در شهرهای بزرگی مثل تهران با اضافه‌کردن آب‌هاي سطحي کیفیت آب مطلوب شده است و امیدوارم مسئولان به آب و فاضلاب شهرستان و روستاها هم مانند تهران رسیدگی کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار