در برنامه تمثیل های قرآنی پنجشنبه 19آبان ماه آیات 45و46 سوره کهف با توجه به تمثیل زندگی دنیا به گیاه و آب تفسیر و بررسی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رادیو قرآن؛ در برنامه تمثیل های قرآنی پنجشنبه 19آبان ماه با اشاره به اینکه  خداوند در سوره کهف آیات 45 و 46 زندگی دنیا را به گیاه تشبیه کرده است و مى فرمايد:" وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَياةِ الدُّنيا كَمآء أنْزَلْناهُ مِنَ السَّمآءِ فَآخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الاَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِيماً تَذْرُوهُ الرِّياحُ وَ كانَ اللّهُ عَلى كُلِّ شَىء مُقْتَدِراً أَلْمالُ وَ البَنُونُ زينَةُ الْحَيوةِ الدُّنيا وَ الْباقِياتُ الصّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيرٌ اَمَلا".

(اى پيامبر!) زندگى دنيا را براى آنان به آبى كه از آسمان فرو مى فرستيم تشبيه كن. همان آبى كه به وسيله آن، گياهان زمين (سرسبز مى شوند و) درهم فرو مى روند؛ امّا بعد از مدّتى مى خشكند و بادها آنان را به هر سو پراكنده مى كنند و خداوند بر همه چيز تواناست. مال و فرزند، زينت زندگى دنياست و باقيات صالحات  = ارزش هاى پايدار و شايسته ثوابش نزد پروردگارت، بهتر و اميد بخش تر است.

خداوند متعال در اين مثال زيباى قرآنى، زندگى دنيا را به آب باران تشبيه كرده است؛ خصوصيّت بارز آب باران آن است كه چند صباحى مايه طراوت و نشاط گياهان و درختان است؛ ولى اين طروات و سرسبزى با فرا رسيدن فصل پائيز كه آغاز ايّام مرگ موقّت گياهان است به پايان مى رسد و به اين ترتيب يك دوره كوتاه و گذرا از عمر گياهان سپرى مى شود و اين در واقع هشدارى است به انسان هاى غوطه ور در زندگى دنيا تا دريابند كه زندگى آنها نيز روزى به فصل پائيز خود خواهد رسيد.

لازم به ذکر است؛ تمثیل های قرآنی کاریست از گروه قرآن و اندیشه رادیو قرآن، به سردبیری شفیقه مافی و تهیه کنندگی منیژه جوادی که پنج شنبه ها از ساعت 20:30 به مدت 20 دقیقه  از شبکه رادیویی قرآن بر روی آنتن می رود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار