مارتين اوبري دبير کل پيشين حزب سوسياليست فرانسه به اتهام قتل غيرعمد و صدور دستور استفاده از آزبست در ساختمانها تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي اف ام تي وي؛ مارتين اوبري شهردار کنوني شهر ليل فرانسه گفت دادسرا تصميم گرفته است شماري از کارمندان ارشد وزارت بهداشت و کار را تحت پيگرد قانوني قرار دهد.

به نظر من بايد همه تلاشها به کار گرفته شود تا ابعاد دقيق فاجعه آزبست که در سطح جهاني قرباني برجا گذاشته است، مشخص شود. من هميشه گفته ام که اميدوارم به عنوان اطلاعات لازم را در اين پرونده ارائه کنم اما هيچ چيز پيگرد قانوني مرا توجيه نمي کند. اين درحالي است که رئيس دادگاه تشخيص داده است که من به علت سمتم به عنوان رئيس روابط کاري بيست و پنج سال پيش بين سال هاي 1984 تا 1987 بايد محاکمه شوم.

اوبري همه اتهامات را رد کرد و پس از هشت ساعت حضور در دادگاه از اين اتهامات خشمگين شد. وي متهم است که خطرهاي ناشي از استفاده از آزبست را ناديده گرفته است. وي گفت ما در آن زمان چگونه مي توانستيم آزبست را خطرناک بدانيم درحالي که در آن زمان هيچ کشوري در جهان آزبست را خطرناک نمي دانست و فرانسه نه سال بعد و اتحاديه اروپا بيست سال بعد آن را به کلي ممنوع کردند.

وکيل اوبري خاطر نشان کرد شايد به دنبال جنجال آفريني عليه اوبري هستند چرا که او شخصيتي شناخته شده به شمار مي رود. فرانسه در سال 1997 آزبست را ممنوع کرد .

برچسب ها: فرانسه ، سوسیالیست ، حزب ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار