اتخابات آمریکا همواره با ابروریزی کاندیداها روبرو بوده است و کاندیداها با ابروی یک دیگر بازی می‌کنند.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورو نیوز؛ همه مي‌دانند که مردم آمریکا خیلی راحت راضی می‌شوند. کاندیداهایی که می‌خواهند کاخ سفید را برای یک دوره اشغال کنند، باید 17 ماه تبلیغ کنند تا مردم را راضی کنند که به او رای بدهند. کاندیداها در چند روز گذشته  در بیش از 12 ایالت بیش از 14 راهپیمایی برگزار کردند. با این حال، تا قبل از رای گیری هیچ کس نمی‌توانست اعلام پیروزی کند. هیچ یک از کاندیداها نیز خبر پیروزی خود را اعلام نمی‌کرد.

رامنی گفت: "من 5 پسر دارم. من عادت کردم به مردم چیزهایی بگوئم که حقیقت ندارد، اما دائما آن‌ها را تکرار می‌کنم و در نهایت امیدوار خواهم بود که این حرف‌ها را باور می‌کنم. اما این همه ماجرا نیست. من مالیات‌ها را برای افراد ثروتمند جامعه آمریکا کم نخواهم کرد".

دو کاندید تا توانستند نقاط ضعف یکدیگر را رو کردند، مثل اوباما که گذشته رامنی را با امروز او مقایسه کرد. دو نفر گاف‌های یک دیگر را در مناظره‌ها به رخ یکدیگر می‌کشیدند.

اوباما خطاب به رامنی گفته بود: "شما از نیروی دریایی حرف زدید و اینکه ما نسبت به سال 1916 کشتی‌های کمتری داریم. خب، جناب فرماندار ما اسب و سرنیزه کمتری هم نسبت به آن زمان داریم. علت این امر این است که ماهیت ارتش ما تغییر پیدا کرده است. ما ناوهایی داریم که هواپیما روی آنها فرود مي‌آيد.

رامنی: "کارزارهای انتخاباتی خیلی پر زحمت هستند. من و آقای رییس جمهور خیلی خوش شانس هستیم که همیشه یک نفر را پشت سر خود داریم؛ کسی که می‌توانیم به او تکیه كنیم و حضورش آرامش بخش است و بدون او ما هیچ کاری نمیتوانستیم انجام دهیم. من یک زن زیبا دارم و اوباما بیل کلینتون را".

اوباما : "البته که مسایل جهانی برای هر کاندیدایی یک چالش به حساب می‌رود. بعضی از شما به یاد می‌اورید که  بعد از سفر سال 2008 من به خارج از خاک آمریکا، به من در قامت یک فرد مشهور حمله شد. علت این امر آن بود که من در خارج از خاک آمریکا نیز مشهور بودم و من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم  وقتی دیدم که فرماندار رامنی به چه زیبایی چنین مشکلی ندارد.

حقیقت آن است که در طول کارزارهای انتخاباتی، دو کاندید بارها گاف‌های یکدیگر را رو کردند و باعث خدشه دار شدن حیثیت آمریکا شدند.

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات ، طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار