رئيس انجمن مديريت کيفيت ايران گفت: قانون حمايت از مصرف کننده فشار و قدرت حمايتي لازم را ندارد و براي اجراي آن قدم هاي موثري برداشته نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فرزين انتصاريان در نهمين دوره جايزه ملي کيفيت با اشاره به اجراي پروژه مشترک با همکاري مرکز پژوهش هاي مجلس با هدف توسعه و اصلاح نظام استانداردسازي کشور تصريح کرد: مبناي اين پروژه از توسعه نظام استانداردسازي کشور خواهد بود و اميدواريم با کمک مسئولان و مجلس قوانيني را داشته باشيم که بتواند اصول استانداردسازي کيفيت را در بخش هاي مختلف توليدي نهادينه کند.

وي با اشاره به قانون حمايت از مصرف کننده گفت: هرچند که اين قانون توانسته اثرات مطلوبي را در جامعه به جاي بگذارد اما نيازمند قدرت نظارتي و حمايتي بيشتري است.

وي تصريح کرد: بهبود توسعه نظام استانداردسازي کشور سبب مي شود حرکت هاي خوبي در ارتقاي کيفيت محصولات انجام گيرد.

رئيس انجمن ملي کيفيت ايران گفت: کيفيت اتفاقي حاصل نمي شود و محدود به توليدکننده و عرضه کننده نيست بلکه نيازمند ايجاد زيرساخت هاي لازم براي افزايش کيفيت تا رسيدن به نتيجه مطلوب هستيم.

انتصاريان با اشاره به مدل نظام کلان استانداردسازي اظهار داشت: شوراي عالي استاندارد مي تواند به خوبي نقش خود را در اجراي هرچه بهتر اين مدل ايفا کند.

وي خطاب به توليدکنندگان و نهادهاي نظارتي گفت: برخي از مشکلات کيفي قابل جبران است اما اخلاق کيفيت در کشور بايد نهادينه شود.

وي ادامه داد: در شرايط سخت اقتصادي نبايد بي کيفيتي در توليد و عرضه کالا و خدمات موجب حاکم شدن بي اخلاقي و دروغ در فضاي اقتصادي کشور شود.

انتصاريان خاطرنشان کرد: چون قيمت نهاده هاي صنعت افزايش پيدا کرده و فروش در محدوديت قرار دارد شاهد کاهش کيفيت و يا اندازه برخي محصولات هستيم که اين امر در درازمدت آثار نامطلوبي در اعتماد مصرف کنندگان مي گذارد./س
برچسب ها: قانون ، حمایت ، مصرف کننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار