محمدی از مشاركت به عنوان كلید گمشده و مسئله اساسی در امر پرورش دانش آموزان یاد كرد و بر مشاركت و همكاری مدیران و معلمان مدارس با مربیان پرورشی تأكید كرد.
وی بوفه ای كردن برنامه های مختلف پرورشی را از وظایف و ظرفیتهای مهم مربیان پرورشی مدارس كشور دانست وادامه داد: این مربیان باید با مدیریت صحیح وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند.و هنری مدیر كل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، خواستار ایجاد رابطه حوزه پرورشی مدارس استانهای كشور با نهادهای همدل و مرتبط بیرونی شد.
وی استفاده از ظرفیتهای رسانه ای، فضاسازی فرهنگی، برخورداری از هوش فرهنگی و آشنایی با مسائل روز دنیا بویژه اینترنت را از ویژگیهای عمده مربیان پرورشی مدارس كشور برشمرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه نگاه مربیان پرورشی باید نوگرایانه باشد، افزود: این مربیان باید از نگاه سنتی و قشری فاصله بگیرند بطوری كه 80 درصد نگاه به آینده و 20 درصد دیگر به گذشته متمركز شود.
محمدی افزود: هم اكنون رابطه ای بین نهادهای تولید و مصرف كننده وجود ندارد و باید تلاش شود تولیدات و فعالیتهای دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر افزایش انگیزه و رغبت آنها به فعالیتهای مختلف، این قشر به مرحله خودباوری برسند.
وی نقش رسانه ملی در اطلاع رسانی از فعالیتهای دانش آموزان را بسیار مؤثر خواند و از پخش نمایشنامه ها، سرودها و فیلمهای دانش آموزی از شبكه های دو و نمایش كشور ابراز رضایت كرد.
مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح جشن اهدای كتاب در كشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح اولیای دانش آموزان می توانند كتابهای مازاد بر نیاز خود را به ایستگاههای كتاب اهدا كنند.
محمدی ایجاد تغییر و تحول در اردوگاهها و كانونهای فرهنگی و هنری استانها و انتشار مجله تربیتی بصورت دو هفته نامه را از دیگر برنامه های آتی وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
وی جشنواره های مد و لباس ایرانی، غذاهای سنتی و محلی، تولید انیمیشن، تولید روزنامه الكترونیكی و تولید نمادهایی از مفاخر و شخصیتها توسط دانش آموزان را از برنامه های مهم جشنواره های دانش آموزی كشور اعلام كرد./س