مديرعامل شرکت زامياد با بيان اينکه قيمت مواد اوليه مورد نياز صنعت خودرو افزايش يافته گفت: خودروسازان به منظور ادامه حيات خود نيازمند افزايش قيمت محصولات خود هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سرايي در مراسم رونمايي از کشنده سنگين زامياد افزود: در صنعت خودرو هيچ کس به دنبال افزايش قيمت بي مورد نيست و اين افزايش قيمت هاي اخير ناشي از نرخ بالاي قيمت مواد اوليه و هزينه توليد در اين بخش بوده است.

وي با بيان اينکه خودروسازان به دنبال متعادل کردن قيمت ها هستند گفت: اگر برخي افزايش قيمت ها صورت نگيرد ادامه فعاليت واحدهاي توليدي امکان پذير نخواهد بود و به دنبال آن بخش عمده اي از کارکنان اين شرکت ها بيکار مي شوند.

وي ادامه داد‌: هم اکنون 50 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در شرکت زامياد مشغول به کار هستند و امنيت شغلي اين افراد نبايد به خاطر ثابت نگه داشتن قيمت محصولات به خطر بيفتد.

سرايي اظهار داشت: هم اکنون که در شرايط ويژه و در جنگ اقتصادي قرار داريم مسئولان دولتي بايد از صنايع توليدي که مرزهاي اقتصادي کشور محسوب مي شوند به خوبي محافظت کنند.

**ايجاد زيرساخت هاي صنعتي قبل از اجبار اجراي استاندارد

مديرعامل شرکت زامياد در خصوص رعايت استانداردهايي همچون ايربگ و ABS در محصولات نيسان گفت: ابتدا بايد زيرساخت هاي صنعتي در کشور فراهم شود و سپس توقع اجراي چنين استانداردهايي را از خودروسازان داشته باشيم.

وي ادامه داد: در شرايط ويژه کشور بايد مديريت مالي به درستي صورت گيرد و خروج 1.5 ميليارد ارز از کشور براي خريد و واردات ايربگ و ترمز ABS در اين شرايط به صلاح نيست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار