هفدهم آبان در تاریخ بلند استان سمنان روز فراموش نشدنی است و همواره در فصل پاییز مردم این استان با خاطرات خوش سفر آفتاب ولایت شاد و مسرورند.

هفدهم آبان سال 85به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  به ود كه در روزهای سرد پاییز، مردم استان سمنان در استقبالی پرشكوه، خورشید ولایت را چون نگینی در آغوش گرفتند و برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار خود در همراهی با ولایت رقم زدند.

در چنین روزهایی بود كه پیر و جوان ،دانش آموز و دانشجو، كارگر و كارمند و ... در خیابانهای سمنان به امید دیدار یار ایستاده بودند و حال و هوای این خطه كویری رنگ و بویی دیگر داشت و سفر آقا به استان هوای پاییزی این استان را بهاری كرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان این سفر را تاریخی و بی نظیر خواند و گفت: حضور آقا در این سفر پنج روزه در استان سمنان حال و هوایی خاص به این استان بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین 'سیدمحمد شاهچراغی' استقبال و شور و احساس مردم نقاط مختلف استان سمنان را نیز در این سفر بسیار وسیع و كم نظیر خواند و گفت: مردم شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب در این سفر عشق به ولایت و ولایتمداری خود را به رخ جهانیان كشاندند.

استاندار سمنان نیز با گرامیداشت سالگرد سفر تاریخی رهبر فرزانه انقلاب به استان سمنان تاكید كرد: خاطرات خوش، ماندگار و عطر معنویت این سفر هیچگاه از ذهن و خاطره ها زودوده نمی شود.

''عباس رهی' همزمان با هفدهم آبان سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری به استان سمنان افزود: در تاریخ شكوهمند و پرافتخار استان سمنان هفدهم آبان روزی به یادماندنی و تاریخی برای مردم مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه باقی خواهد ماند.

استاندار سمنان گفت: این سفر كم نظیر علاوه بر دست آوردهای كم نظیر معنوی، دارای بركات مهم و گسترده عمرانی و اقتصادی بود كه اینكه با گذشت شش سال از آن سفر تاریخی به بار نشسته و مردم از مواهب آن بهره مندند.

وی شمار مصوبات این سفر را 275 مصوبه بیان كرد و گفت: این مصوبات با اعتباری بالغ بر دو هزار و 220 میلیارد ریال در جای جای استان سمنان اجرایی شده است.

وی با بیان اینكه تمامی این مصوبات تحقق یافته است افزود: پروژه ها و مصوبات سفر رهبری با استمرار و تداوم اجرای آنها در مصوبات سفرهای رییس جمهوری موجب رشد و توسعه و پیشرفت همه جانبه استان سمنان در بخشهای مختلف فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی، دانشگاهی و عمرانی شده كه مایه بهره مندی بیشتر مردم در اقصی نقاط این استان است.

ساخت دو بیمارستان 220 و 160 تختخوابی در سمنان و دامغان، ساخت دو هزار واحد مسكونی ارزان قیمت برای محرومین، توجه به طرحهای زیربنایی و نیز مراكز دانشگاهی، ایجاد دانشكده بهداشت دامغان، ساخت هشت مجتمع گلخانه ای و دامی، بهسازی شبكه های آب شهری و روستایی، اختصاص اعتبار به ایجاد راههای دسترسی به معاون و شهركهای صنعتی و ... از جمله مهمترین این مصوبات است.

مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به استان سمنان به معضل اساسی این استان كه كمبود آب است نیز توجه ویژه ای داشتند و بر انجام مطالعات جامع برای تامین آب و به ویژه اتخاذ راهكارهای استفاده بهینه از منابع آب موجود و توسعه سامانه های آبیاری مدرن تاكید كردند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این سفر به شهرهای مختلف سفر و با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان و روحانیون و مسوولان این استان دیدار و رهنمودهای جامعی ارائه كردند.

ایشان دین داری، علم و دانش پژوهی را دو شاخصه اصلی مردم استان سمنان دانستند و خاطرنشان كردند: مردم فهیم این استان علاوه بر برخورداری تاریخی از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، از ویژگی هایی نظیر هوش و استعداد وافر، حضور در میدانهای مختلف، خلقیات نیكو و عمل صالح بهره مندند و این مساله استان سمنان را جزء استانهای پیشرو در آورده است./س

برچسب ها: سالگرد ، سفر رهبری ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.