به گزارش
باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛ سید طه رسولی برگزاری نمایشگاه استانی در نقاط مختلف کشور را مهمترین عامل ایجاد ظرفیت در بازار گیم دانست و افزود: برنامه ریزی در برپایی نمایشگاههای فرهنگی می تواند در فرهنگسازی در زمینه گیم موثر باشد.
این تولید کننده بازی های رایانه ای استقبال از دومین نمایشگاه گیم در مشهد را نشانگر علاقه مندی دیگر شهرهای کشور به این عرصه دانست و گفت: دیگر شهرهای کشور برای اولین بار این رویداد فرهنگی را در شهر شان تجربه می کنند و همین امر سبب می شود تا از فرصت پیش آمده برای برقراری ارتباط با تولید کنندگان بازی های رایانه ای استفاده کنند.
به عقیده رسولی، نخبگان گیم به دلیل نبود رابطه با شرکت های بازی ساز مورد بی مهری قرار می گیرند که برای رفع این مشکل لازم است تا با هدفمندکردن نمایشگاههای استانی زمینه فعالیت این افراد بعد از برپایی نمایشگاه را فراهم آوریم.
وی مخاطب شناسی را از مهمترین ارکان برپایی نمایشگاههای گیم استانی دانست و توضیح داد: شناخت نیاز بازار گیم، توجه به سنت ها و فرهنگ های شهرهای مختلف کشور می تواند، دست اندرکاران این رویداد فرهنگی را در هرچه بهتر برگزاری نمایشگاههای استانی یاری دهد.
رسولی، رده بندی سنی بازی های رایانه ای را از دیگر ملاک های برگزاری نمایشگاه های استانی برشمرد و افزود: متاسفانه به دلیل نبود نظارت صحیح بخش های نظارتی ما شاهد ارایه بازهای رایانه ای بدون هیچ محدودیتی هستیم که این مساله می تواند در چرخه اقتصادی و فرهنگی کشور اثر مفنی داشته باشد .
این تولید کننده بازی رایانه ای، شناخت بازی رایانه ای همراه با آموزش به خانواده ها را برای کاهش آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای ضروری دانست و ادامه داد: معرفی محصولات ایرانی که با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شده می تواند خانواده ها را در انتخاب بازی مناسب برای فرزندانشان کمک کند.
تولید کننده بازی "پرونده سیاه" به نقش بخش خصوصی در تثبیت جایگاه صنعت گیم کشور و رونق چرخه اقتصادی این عرصه اشاره کرد و گفت: با ورود بخش خصوصی در عرصه گیم کشور می توان انتظار داشت تا تحول عظیم در اقتصاد بازار گیم رخ دهد.
رسولی ادامه داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی عرصه گیم کشور می بایست با حمایت فرهنگی و مالی از تولید کنندگان گیم زمینه حضور بازی های رایانه ای را در بازار های جهانی فراهم آورد البته حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان نیازمند به سرمایه گذاری و اختصاص بودجه مناسب به نهاد حامی عرصه گیم دارد.
تولید کننده بازی رایانه ای "پرونده سیاه" معرفی بازی های مناسب و نقش فرهنگ سازی بازی های رایانه ای را نیازمند اطلاع رسانی دقیق دانست و توضیح داد: برای معرفی دقیق تر این هنر_ صنعت؛ رسانه های نوشتاری،دیداری وشنیداری باید وارد عمل شوند تا بازی مناسب با فرهنگ اسلامی _ ایرانی به مخاطبان معرفی و زمینه ورود بازی های خارجی را از بین برود./ص