مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام زمان برگزاري همايش نيم‌قرن حضور جامعه مدرسين گفت: وجه تمايز اين همايش با ساير اجلاسيه‌هاي جامعه مدرسين، حضور علما و فضلايي از کشورهاي اسلامي همچون عراق، ترکيه، سوريه، پاکستان، هند، مصر، ليبي وساير کشورهايي است که زمينه الگوسازي جامعه مدرسين در آنها وجود دارد.

حجت‌الاسلام سيد محسن صالح در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:‌  همايش "نيم قرن حضور" جامعه مدرسين حوزه علميه قم  26 بهمن ماه  برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين همايش در قالب اجلاسيه‌هاي سالانه جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار مي‌شود، گفت: آنچه در اين همايش حائز اهميت است و آن را با ساير اجلاسيه‌ها متمايز مي‌کند، حضور برخي شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي کشورهاي مسلمان است.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اينکه اجلاسيه‌هاي قبلي جامعه مدرسين با عنوان "نشست مشترک جامعه مدرسين و علماي بلاد" برگزار مي‌شد، ‌عنوان کرد: همايش امسال، به دليل اينکه جامعه مدرسين 50ساله ‌مي‌شود، به صورت ويژه به موضوع "جامعه مدرسين" مي‌پردازد و با ساير اجلاسيه‌ها تفاوت محتوايي خواهد داشت.

دبيرهمايش نيم قرن حضور افزود: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته برخي از اساتيد حوزه‌هاي علميه عراق، ترکيه، سوريه، پاکستان، هند و علما و فضلايي از کشورهايي چون مصر و ليبي وساير کشورهايي که زمينه الگوسازي جامعه مدرسين در آنها وجود دارد، دعوت شده‌اند.

حجت‌الاسلام صالح ابراز اميدواري کرد در اين همايش زمينه‌هاي استفاده از ديدگاه‌ها و گفتارهاي علماي ساير بلاد فراهم شده و در زمينه الگوسازي جامعه مدرسين حوزه در ساير کشورها استفاده بهينه صورت گيرد.

وي يکي ديگر از وجوه تمايز اين همايش را حضورشخصيت‌هاي مبارز و فعالان فرهنگي و سياسي کشور و آنهايي که به نوعي در پيروزي انقلاب اسلامي نقش داشته اند، دانست و گفت: از مراجع عظام تقليد نيز براي حضور در اين همايش دعوت به عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام صالح با اعلام اينکه همه پژوهشگران و صاحب‌نظران می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را در محورهای هفت‌گانه اعلام شده از سوی جامعه مدرسین تا اواخر آذر ماه به جامعه مدرسین ارسال کنند، گفت: روند ارسال مقالات تا کنون بسيار خوب بوده است و پيش‌بيني مي‌شود استقبال خوبي از اين همايش صورت گيرد.

گفتني است، محورهای اصلی مقالات در هفت بخش اصلی شامل «جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت»، «جامعه مدرسین؛ نهضت امام خمینی (ره) »، «جامعه مدرسین؛ نظام اسلامی»، «جامعه مدرسین؛ فرهنگ دینی مردم»، «جامعه مدرسین؛ امور بین الملل و جهان اسلام»، «جامعه مدرسین؛ ساختار و نهادهای وابسته»، «جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت» اعلام شده‌است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صالح ، جامعه ، مدرسین ، همایش ، نیم ، قرن ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار