رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه باید شرایطی فراهم شود که طی آن مقامات و مردم سوریه بتوانند بدون دخالت نیروهای خارجی به حل و فصل مشکلات داخلی خود اقدام كنند، گفت: استقرار ثبات و آرامش در سوریه برای تمام کشورهای منطقه مفید خواهد بود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتدای این دیدار با تقدیر از زحمات سفیر سوریه در طول ماموریت دیپلماتیک در تهران گفت:‌ تلاش‌های فراوان سفير سوريه در تهران توانست فضای جدیدی در مناسبات فیمابین بگشاید و دو کشور را وارد عرصه‌های جدیدی از همکاری و تعامل دوستانه كند.

وي در ادامه با تاکید بر لزوم استقرار آرامش و ثبات در سوریه افزود: باید شرایطی فراهم شود که طی آن مقامات و مردم سوریه بتوانند بدون دخالت نیروهای خارجی به حل و فصل مشکلات داخلی خود اقدام كنند.

رئيس دستگاه قانونگذاري همچنين تصریح کرد: استقرار ثبات و آرامش در سوریه برای تمام کشورهای منطقه مفید خواهد بود.

لاریجانی در پایان بر حمایت همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های دوستانه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

در ادامه این دیدار حامد حسن سفیر سوریه در تهران با ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش گفت: توطئه بزرگی بر علیه سوریه شکل گرفته است و طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در تلاش برای ایجاد ناآرامی‌های در داخل خاک سوریه هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ تروریست‌ها با وارد کردن سلاح به داخل اين کشور دست به جنایات بی‌شماری زده‌اند.

حسن در پایان از حمایت‌های جمهوری اسلایم ایران طی سالهای گذشته از مردم سوریه قدردانی کرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، سوریه ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار