مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن مناطق کوهستانی طبیعی و مرتفع از قابلیت خوبی برای برگزاری مسابقات ورزش‌های زمستانی به ویژه اسکی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احد پازاج امروز در بازدید از طرح توسعه پیست اسکی آلوارس در سرعین افزود: این پیست باید با تمام ظرفیت و توان خود در فصول مختلف به ویژه زمستان فعالیت کند تا بخش راکد و غیرفعال گردشگری و توریست‌پذیری استان اردبیل در فصل زمستان احیا شده و شاهد برگزاری جشنواره‌های متعدد زمستانی باشیم.

وی گفت: ‌در سفر اخیر رئیس فدراسیون اسکی در قالب همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال توافقات خوبی برای توسعه پیست اسکی آلوارس با تلاش و همت سرمایه‌گذاران انجام شد تا بتوانیم با برطرف کردن برخی از ضعف‌ها و نواقص، زمستان امسال شاهد برگزاری جشنواره‌های زمستانی در این منطقه باشیم.

پازاج توسعه ورزش اسکی در استان و جذب و آموزش جوانان به این رشته را از اولویت برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرد.

وی گفت: هر چند در برخی از فصول سال به دلیل شرایط آب و هوایی استان استفاده از پیست آلوارس به دشواری انجام می‌شود اما با اصلاح محور دسترسی و راه‌های مواصلاتی می‌توان در فصول مختلف از این پیست استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی ورزش استان به سمت استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی و تقویت ورزش‌های بومی محلی است، انتظار می‌رود در گسترش فضاهای سالم تفریحی و ورزشی مردم نیز به ویژه در فصل زمستان اقدامات لازم صورت بگیرد./س

برچسب ها: اردبیل ، پیست ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.