مديركل پيشگيري قضايي معاونت اجتماعي پيشگيري از وقوع جرم دستگاه قضايي گفت: اگر در كشوري "مسلمان بودن" توسط مردم آن جامعه تحقير شود، تحت‌تاثير همين فضاسازي‌ها و تبليغات مسموم، افرادي كه پايبند به دين اسلام هستند از جايگاه حداقلي در حقوق شهروندي برخوردار نمي‌شوند.

يدالله عسگري حقوقدان بين‌المللي در گفتگو با خبرنگار قضايي باشگاه خبرنگاران درباره وضعيت حقوقي مسلمانان در كشورهاي غربي اظهار داشت: تبعيضاتي ناروا در بسياري از كشورها در برخورد با مسلمانان اعمال مي‌شود كه در قالب "چارچوب قوانين" آن كشور توجيه و به راحتي از آن عبور مي‌شود.

اين حقوقدان در حوزه بين‌الملل تصريح كرد: دولتمردان اين كشور‌ها از يك سو شعار آزادي سر مي‌دهند و از سوي ديگر تبليغات و محدوديت‌هايي براي مسلمانان تحت عنوان "نمادهاي مذاهب" به اجرا در مي‌آورند.

عسگري با اشاره به تبعيضات موجود در حوزه آزادي بيان و احترام به عقايد مسلمانان افزود: اهانت به اعتقادات مسلمانان مثل توهين به پيامبر اعظم(ص)  بالاتر از تعرض به جان آن‌هاست و بديهي است كه همه مسلمانان با انتشار فيلم موهن ضد اسلامي در سراسر جهان واكنش نشان بدهند.

وي با بيان اينكه اين محدوديت‌هاي مسلمانان در كشورهاي غربي را مغاير با اصول و موازين بشري دانست و تصريح كرد: آزادي بايد همراه با پايبندي به مراسم مذهبي باشد و  اگر كشورها اصل آزادي اديان را مي‌پذيرند بايد شرايط آن را براي اجرا نيز قبول كنند چرا كه شعار آزادي بيان بدون عمل به اعتقادات مذهبي بي اساس است.

مديركل پيشگيري قضايي معاونت اجتماعي پيشگيري از وقوع جرم دستگاه قضايي خاطرنشان كرد: در بسياري موارد نقض حقوق مسلمانان توسط شهروندان كشور تابع اعمال مي‌شود، بدين صورت كه اگر در كشوري "مسلمان بودن" توسط مردم آن جامعه تحقير شود، تحت‌تاثير همين فضاسازي‌ها و تبليغات مسموم، افرادي كه پايبند به دين اسلام هستند از جايگاه حداقلي در حقوق شهروندي برخوردار نمي‌شوند.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار