فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: برای تحقق خواست مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی، همایش روش شناسی در حوزه علوم انسانی را طی شش ماه آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین ظریف‌منش، صبح امروز در همایش "امامت و ولایت سیره علوی در دفاع و امنیت" اظهار داشت: فلسفه غدیر، تابعیتی را ناشی از معرفت و موهبت به دنبال می‌آورد که زمانی برای مردم عادی، زمانی برای مسئولین و زمانی برای اندیشه‌سازان، وظایف اصلی را به دنبال دارد.

وی افزود: غدیر روز تعیین الگوی مدیریت الهی برای جوامع است و تبعیت از ولایت فقیه که فلسفه این روز است باید در مراکز علمی که خطوط فکری جامعه را تعیین می‌کند، جاری باشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع)، امیر المومنین علی(ع) را نماد تمام خوبی‌ها و ارزش‌های انسانی دانست و افزود: یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تلاش علمی این دانشگاه، گام برداشتن در مسیر امیرالمومنین در مسئله دفاع و امنیت است .

وی ادامه داد: امام علی (ع) اهل تدبیر و سازمان‌دهی و فرمانده عملیاتی میدان‌ها بوده‌اند و این خصوصیات زمینه‌های بهره‌مندی از سیره ایشان را برای ما به عنوان دانشگاه سازمانی سپاه که عقبه علمی سپاه برای انجام مسئولیت‌های خطیرش محسوب شده و عهده‌دار مسئولیت بزرگ علمی و محیطی اندیشه‌ساز است، واجب‌تر می‌کند.

سردار ظریف منش در مورد ادبیات حوزه سپاه مبنی بر استفاده از سیره علوی در دفاع تصریح کرد: رویکرد ترجمه‌گرایی یا تکرار و کلی‌گویی و بیان مفاهیمی که گر چه ارزشمند است اما به دستورالعملی اجرایی تبدیل نشده، تا به حال اجرا شده است و اگر چه ورود به میدان سخت است اما باید در این راه تلاش کرد.

وی اظهار داشت: بیان وقایع، پرداخت تحلیلی، درس آموزی و پرداخت عمران یک دستگاه فکری برای دکترین نظامی ارزش‌های حاکم بر جنگ و ... در سیره علوی و استخراج و پیاده‌سازی این نکات بسیار ارزشمند است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: سپاه بحث نبرد علوی و عاشورایی را مطرح کرده و افتخار می‌کند که در سیره آن‌ها با حرکتی جدید در این زمینه و تلاشی که در مرکز مطالعات دفاعی صورت گرفته سعی کرده گام موثر در این زمینه بردارد.


وی تصریح کرد: ناب‌ترین مفاهیم در سیره پیامبر و امیرالمومنین نهفته شده که باید آن را استخراج کرد و در سپاه به عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب مورد بهره‌برداری قرار داد و برای تحقق خواست مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی نیز همایش روش شناسی در حوزه علوم انسانی را طی شش ماه آینده پیش بینی کرده‌ایم.

هم‌چنین پایان‌نامه‌های سیره امیرالمومنین، آموزه‌های دفاعی ایشان، ولایت‌پذیری را به طور جدی حمایت می‌کنیم و قصد داریم با باز کردن باب تضارب آرا در زمینه کتب سیره علوی در دفاع و امنیت به موفقیت‌های بزرگی دست بیابیم.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار