يک کانديداي اصلاح‌طلب از خارج از کشور مي‌آيد،پرونده قاچاق عجيب شرکت نفتي دولتي به دادگاه رفت، نظر پزشک مخصوص مهدی هاشمی پس ازآنژیوگرافی، تكاپوي واشنگتن براي لغو كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح اتمي،روزنامه حجاريان در راه و... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

قد و نسيه پرداخت پول به مردم

 صدر و ذيل سخنان اخير رئيس جمهور در مراسم تجليل از بازنشستگان با ابهاماتي همراه بود.

دكتر احمدي نژاد روز يكشنبه با بيان اينكه «مطالبات پرداختي به بازنشستگان، پاسخگوي نيازهاي آنها نيست»، گفته بود: در حال حاضر با توجه به وضعيت اقتصادي و فشارها نمي توان گفت پرداختي ها موثر است اما دولت از هيچ خدمتي در اين عرصه فروگذار نخواهد بود.

رئيس جمهور گفت: اگر خزانه دولت پرپول باشد اولويت اول حل مسائل و مشكلات بازنشستگان است. وي با اشاره به كارشكني هاي دشمن گفته بود: مشكل ديگر اين است كه به محض تصميم دولت براي اينكه پولي در جيب مردم برود، از 80 جا افراد بسيج مي شوند كه نگذارند اين اتفاق بيفتد. اين كشور متعلق به ملت است و دولت، مجلس و قوه قضائيه نوكر ملت هستند اما همين كه مي خواهيم نصف پول هايي كه برخي برده اند و پس نياورده اند به بازنشستگان بدهيم فريادها بلند مي شود.

رئيس جمهور اين را هم گفته بود كه «اينكه فردي 100 ميليارد بگيرد و پس نياورد اقتصاد كشور را به هم نمي ريزد اما اگر بخواهيم به يكنفر 5 ميليون وام قرض الحسنه بدهيم تلاش مي كنند مانع شوند و مي گويند اقتصاد به هم مي ريزد. اكنون وام هاي كلان در دست حدود 10 درصد جمعيت فعال اقتصادي است كه 3هزارنفر مي شوند و ما به آنها مي گوييم شما كه پول را برده و كار خود را انجام داده ايد برگردانيد تا ديگران هم از اين سرمايه بهره مند شوند. 90 درصد مردم تنها از 10 درصد وام ها بهره مندند كه به جايي برنمي خورد و اگر از آن 80درصد، 20درصدشان معوقات بانكي را برگردانند همه مشكلات حل خواهد شد.

وي همچنين گفت: ما مي خواهيم پولي كه از ملت مي گيريم به خودشان بدهيم و كسي كه بنزين بيشتر مصرف مي كند پول بيشتري بدهد تا به اقشار ضعيف كمك شود اما مي گويند اين تورم زا است و نقدينگي ايجاد مي كند.

درباره اين اظهارات كه حاوي نكات قابل دفاع و درستي هم هست، ملاحظاتي به نظر مي رسد:

1- اينكه « در حال حاضر با توجه به وضع اقتصادي، پرداختي ها موثر نيست» و «خزانه دولت پرپول نيست»، در بادي امر با موضوع «تصميم به پرداخت پول به مردم» سازگار نيست. هم اكنون بعضا در تأمين منابع مالي يارانه هاي نقدي و تأمين بودجه برخي دستگاه ها نيز مشكلاتي به چشم مي آيد كه طبيعتا انضباط مالي بيشتر را طلب مي كند. موضوع فشارهاي تحريم، اين انضباط مالي را مورد تأكيد مجدد قرار مي دهد.

2- ممكن است گفته شود منبع اين پرداخت ها «پول ها و وام هاي كلاني است كه برده اند و تبديل به معوقات بانكي شده» است. پرسشي كه پديد مي آيد، اين است كه اولا چگونه مي توان «تصميم به پرداخت پول» را- كه بودجه نقد مي خواهد- با اين گزاره كه «معوقات بانكي بايد برگردد» (نسيه) جمع كرد؟ البته اين معوقات بانكي حتماً بايد برگردد و از سوي مراكز ذي ربط پيگيري و مطالبه شود اما مسئله اين است كه فعلا تأمين كننده منابع مالي نيست. ثانيا حتي اگر اين معوقات بانكي كلان و مورد اجحاف عودت داده شود كه حتما بايد چنين شود، دارايي هاي بانكي مذكور را كه نوعا سهم بخش سرمايه گذاري و توليد و ايجاد اشتغال است، نمي توان هزينه مصرف كرد.

3- مسئله ديگر افزايش نقدينگي است. هر چند در ظاهر امر پرداخت پول به شهروندان جذاب به نظر مي رسد اما برآيند اين امر صرفا به افزايش تقاضا و متعاقبا تشديد تورم منجر مي شود و طبيعتا دود آن به چشم مردم مي رود و بدين ترتيب طبقات پايين بيش از آن كه سود كنند، زيان مي كنند. مكمل اين بخش از بحث، موضوع پرداخت يارانه هاي نقدي در روند فعلي است كه با وجود دستاوردهاي فراوان آن، متأسفانه هنوز هم تدبير لازم براي عادلانه كردن آن از سوي دولت و مجلس فراهم نشده است. به اين معنا كه در موضوع هدفمندي يارانه ها، هدفگذاري اصلي مبتني بر حذف يارانه هاي علي السويه غيرنقدي و پرداخت نقدي آن به صورت عادلانه به دهك هاي پايين تر درآمدي و اقشار آسيب پذير بوده است. با اين حال هم اكنون همه دهك هاي درآمدي پايين و بالا به يك ميزان مساوي- هر نفر 45 هزار تومان- يارانه نقدي دريافت مي كنند. طبعا اين اتفاق به اهداف اصلي طرح هدفمندي و اصلاحات اقتصادي مورد نظر لطمه مي زند.
بنابراين سوال پيشيني اين است كه دولت محترم و دستگاه هاي ذي ربط چه تدبيري براي تحقق هدف «هدفمندي يارانه ها» انديشيده اند تا در ازاي تزريق نقدينگي، حق به حقداران برسد.

4- سخنان رئيس جمهور محترم درباره سوءاستفاده برخي دريافت كنندگان تسهيلات و وام هاي كلان بانكي- كه بعضا حتي رنگ و بوي غارتگري دارد- سخن حقي است اما بايد اين قبيل موضوعات را كه بخشي از فساد اقتصادي است شفافيت بخشيد نه اينكه به حوزه ابهام و تبادل اتهام كشاند. چه قدرخوب است دولت، مجلس و قوه قضائيه به جاي برخي كلي گويي ها و خطابه ها، فهرست دقيق و روشن و مستندي از اين قبيل تخلفات را تهيه كنند تا آنگاه نوبت به بررسي روشن تر اين مسئله شود كه چه كساني نمي گذارند برخورد با متخلفان اتفاق بيفتد؟ در غير اين صورت و با حذف «فاعل» از گزاره هاي مربوط به «عوامل» سوءاستفاده و «حاميان» آنها كه شيوه رايج برخي اظهارنظرهاست، بيشتر-ولو ناخواسته- كمك شده تا متخلفان در حاشيه جنجال ها و مچ گيري هاي سياسي پنهان شوند. حتما رئيس جمهور محترم دغدغه بازگرداندن معوقات كلان بانكي را دارد. در عين حال خوب است بررسي شود كه آيا برخي عناصر ناهمسو اما موثر و مدعي همراهي در برخي مراكز دولتي، در تداوم برخي سوءاستفاده هاي مشابه طي سالهاي اخير نقش آفريني نكرده اند؟ مثلا واگذاري پروژه جاده سازي در رامسر به متهم پرونده تخلف بانكي 3هزار ميلياردتوماني عملا مستمسكي براي نامبرده شد تا بتواند هزينه برنده شدن خود در مزايده فروش يكي از شركت هاي دولتي در جنوب را از جيب بيت المال تأمين كند و متأسفانه اين وسط توصيه و امضاي آقاي... در ميان بود. طبعا در چنين اتفاقاتي بايد خاطيان را مواخذه كرد و صرفاً به حمايت از تعقيب قضايي پرداخت.
با اين اوصاف مي توان گفت چاره تدبير معيشت مردم و حفظ ارزش پول ملي و قدرت خريد مردم، در درجه اول همدلي دستگاه هاي مسئول و هماهنگي در اتخاذ تصميمات انضباط بخشي در كنار صف آرايي مشترك در مقابل مفسدان و متخلفان است. اين توقع به يك اندازه از دولت، مجلس و قوه قضائيه وجود دارد و جاي آن را تبادل اتهام ميان يكديگر نمي گيرد.
 
 تكاپوي واشنگتن براي لغو كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح اتمي

ديپلمات هاي مطلع مي گويند دولت آمريكا در پي لغو كنفرانس خاورميانه عاري از تسليحات اتمي است. اين كنفرانس قرار است ماه دسامبر (آذرماه) در هلسينكي فنلاند برگزار شود.

خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس به نقل از ديپلمات ها گزارش داد: آمريكا با اعلام اين مطلب كه به دليل بالا بودن سطح تنش ها در منطقه اكنون زمان مناسبي براي برگزاري اين نشست نيست، احتمالا به زودي خبر رسمي لغو كنفرانس مذكور را منتشر مي كند. برگزاري اين كنفرانس از سال 2010 به تأخير افتاده است.

اين خبرگزاري با اشاره به اعلام آمادگي ايران براي حضور در كنفرانس هلسينكي، نوشت: اعلام حضور ايران جان تازه اي به كنفرانس داد. مقامات ايراني خبر حضور خود در كنفرانس هلسينكي را در سمينار خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي كه در بروكسل برگزار شد و كشورهاي عربي و اسرائيل در آن حضور داشتند اعلام كردند.

به گفته دو ديپلمات ياد شده تصميم لغو كنفرانس هلسينكي از زماني كه ايران سه شنبه گذشته اعلام كرد در اين كنفرانس حضور مي يابد اتخاذ شد.

به نوشته اين خبرگزاري با اين حال تصميم چشم پوشي از برگزاري اين كنفرانس به دنبال پذيرش آن از سوي اعضاي «ان پي تي»، بيش از همه بازتاب واقعيات خاورميانه است.

داريل كمبل رئيس انجمن كنترل تسليحاتي در واشنگتن هشدار داد لغو كنفرانس هلسينكي آن هم به دنبال انتظار طولاني براي برگزاري آن فقط تهديدهاي گسترش تسليحاتي را در آينده بيشتر خواهد كرد و به تضعيف «ان پي تي» منجر خواهد شد.

ايران، كشورهاي عربي و بسياري ديگر از كشورهاي در حال توسعه بر اهميت خلع تسليحاتي آمريكا و ديگر كشورهايي كه به رغم امضاي «ان پي تي» مجهز به تسليحات هسته اي هستند تاكيد دارند. اين كشورها همچنين غرب را به دليل حمايت از اسرائيل و برنامه هسته اي مبهم آن مورد انتقاد شديد قرار مي دهند.

پيشنهاد كشورهاي عربي براي ايجاد منطقه عاري از تسليحات كشتار جمعي و مخرب در خاورميانه و فشار بر اسرائيل براي نابودي زرادخانه هسته اي اعلام نشده اش كه در كنفرانس «ان پي تي» در سال 1995 به تصويب رسيد اما هيچگاه به اجرا درنيامد.

به نوشته آسوشيتدپرس دو ديپلماتي كه خبر لغو اين كنفرانس را اعلام كردند از اتباع كشورهاي دعوت شده به كنفرانس هلسينكي و از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين هستند.

اين گزارش حاكي است يكي از ديپلمات ها تصديق كرد كه اين تصميم آمريكا براي لغو نشست هلسينكي عمدتا به دليل تصميم نگرفتن تل آويو براي مشاركت در آن اتخاذ شده است.

آسوشيتدپرس افزود: تل آويو از گذشته تاكنون طرح صلح كامل بين اعراب و اسرائيل را مقدمه ايجاد منطقه عاري از تسليحات كشتار جمعي در خاورميانه اعلام كرده است. اما كشورهاي مسلمان همسايه تل آويو در مقابل تاكيد دارند كه زرادخانه هسته اي اسرائيل بزرگ ترين تهديد صلح در خاورميانه است. آنها تاكيد دارند در صورتي كه اسرائيل ذخاير تسليحاتي خود را اعلام و «ان پي تي» را امضا كند در مذاكرات صلح شركت خواهند كرد.

اين خبرگزاري به نقل از ديپلمات مذكور نوشت هر چند اعلام لغو كنفرانس هلسينكي بايد با تاييد سه كشور حامي آن (آمريكا، روسيه و انگليس) انجام شود اما احتمالا اين خبر را فقط آمريكا اعلام خواهد كرد كه اين امر بازتاب تنش بين مسكو و واشنگتن بر سر اين مساله است. مسكو مخالف لغو كنفرانس است.

تحريم هاي كودن و اپوزيسيوني كودن تر

مواضع برخي گروه هاي اپوزيسيون در دفاع از تحريم ها عليه مردم ايران بي شرمانه است.

پايگاه اينترنتي اخبار روز (وابسته به اپوزيسيون مقيم آلمان) با انتشار اين مطلب نوشت: برخي گروه هاي اپوزيسيون اخيرا در تظاهراتي در كانادا پلاكاردهايي در دست داشتند با مضمون تحريم، آري ماجراهايي از اين دست به گونه هاي مختلف تكرار شده، از اظهارنظرهاي صريح برخي سران اپوزيسيون در دفاع از تحريم تا برخي تحليل ها و موضع گيري ها كه نه صراحتا بلكه در قالبي پيچيده نهايتا تحريم و جنگ را توجيه مي كنند. بايد بررسي كرد كه تا چه اندازه مدافعان اين سياست، ضدمردمي هستند.

سايت مذكور مي نويسد: تحقيق منتشر شده از سوي Peterson Institute for International Economics كه 174 مورد از تحريم هاي اقتصادي را مورد بررسي قرار داده، نشان مي دهد كه سياست تحريم تنها در 34 درصد موارد موفق به دستيابي به اهداف مورد نظر شده كه البته اين آمار مربوط به كل انواع تحريم ها است، از تحريم هاي با اهداف محدود نظير آزادسازي يك زنداني گرفته تا اقدام به تحريم با هدف تلاش براي تغيير رژيم. بررسي فوق نشان مي دهد كه تحريم در كل سياست موفقي نبوده.

اين تحليل خاطرنشان مي كند: هم اكنون آنچه تحت عنوان تحريم هوشمند توسط آمريكا و اروپا در مورد ايران اعمال شده، به تمام بخش ها تسري پيدا كرده، حتي اگر آن بخش ها رسما در حيطه و دايره تحريم قرار نگرفته باشند. و البته اين مسيري است كه هوشمند بودن تحريم ها را منتفي مي كند. تمام هدف تحريم هوشمند آن بود كه حاكميت بر اثر تحريم ها تضعيف شود و نه مردم. البته، انگار براي اثر بخش كردن تحريم ها، تصميم گرفته اند كه بي سروصدا بخش «هوشمند» را هوشمندانه حذف كنند. تحريم بهتر است كودن باشد تا موثر واقع شود!

در ادامه اين تحليل آمده است: در نتيجه گيري تحقيقي كه CHATHAM HOUSE در ژانويه 2012 پيرامون تحريم صادرات نفت خام ايران منتشر كرده آمده است «تاريخ نشان داده كه از زمان ملي شدن نفت ايران در 1951 و وقايع منتهي به سرنگوني دكتر مصدق در 1953، تحريم هاي نفتي جواب نداده و ناكارآمد بوده اند. بازار بين المللي نفت بسيار پيچيده است با بازيگران بسيار و گزينه هاي بسيار متعدد جهت تغيير قيافه معاملات و دادن سر و شكلي ديگر به آن. تحريم هاي نفتي به تنهايي نمي تواند موفقيت آميز باشد.

نويسنده سپس با اشاره به اعمال تحريم هاي ضدانساني در حوزه هاي دارويي، تصريح كرد تحريم كنندگان سابقه كثيفي در كارنامه خود دارند و از اين جهت همراهي با تحريم هاي غرب از سوي اپوزيسيون بي شرمانه است.

روزنامه وطن امروز :

نظر پزشک مخصوص مهدی هاشمی پس ازآنژیوگرافی

یک سند معتبر از پزشک معتمد خانواده هاشمی نشان می‌دهد دکتر ناظری رسما اعلام کرده مهدی هاشمی‌بهرمانی هیچگونه عارضه قلبی نداشته و ندارد.

به گزارش فارس، یک سند معتبر از پزشک معتمد خانواده هاشمی نشان می‌دهد دکتر ایرج ناظری پس از انجام آنژیوگرافی مهدی هاشمی‌بهرمانی رسما اعلام کرده وی هیچگونه عارضه قلبی نداشته و ندارد.

دکتر ناظری که خانواده هاشمی وي را به عنوان پزشک معتمد خود به زندان اوین معرفی کرده بود، در سطر ششم نامه خود به یک مقام عالیرتبه قضایی به صراحت تاکید می‌کند: «با توجه به بررسی‌های کامل آنژیوگرافی ضایعه عضوی کرونر قلب وجود ندارد».

این نامه آخرین و نهایی‌ترین گزارش دکتر ناظری است که خطاب به مقام قضایی تنظیم شده و در واقع ارزیابی نهایی پزشکی محسوب می‌شود.اهمیت این جمله دکتر ناظری از این رو است که وی در نامه روز 10 آبان خود که خانواده هاشمی آن را به ضمیمه بیانیه خود منتشر کرده‌اند، هدف از اعزام مهدی هاشمی به بیمارستان را دقیقا همین موضوع یعنی تشخیص وجود یا عدم ضایعه از طریق آنژیوگرافی اعلام کرده است.این نکته قابل توجه است که در همان نامه هم علت اعزام مهدی هاشمی به بیمارستان، نه تشخیص پزشک بلکه اظهارات خود مهدی هاشمی عنوان شده است.

متن کامل نامه پزشک مخصوص خانواده هاشمی به مقام قضایی بدين شرح است:

بسمه‌تعالی

برادر بزرگوار جناب آقای ...............

ضمن عرض سلام؛ محترما به عرض می‌رساند آقای مهدی هاشمی بهرمانی پس از بررسی کامل دستگاه‌ها و آمادگی برای آنژیوگرافی کرونر در ساعت 8 صبح مورخه 18/8/91، ایشان در بیمارستان دی در بخش آنژیوگرافی با حضور و آمادگی متخصص بیهوشی و جراح قلب آنژیوگرافی کرونر بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی بدون عارضه با عنایت خداوند متعال انجام شد و با توجه به بررسی‌های کامل آنژیوگرافی ضایعه عضوی عروق کرونر قلب وجود ندارد و احتمال اسپاسم عروق‌ کوچک وجود دارد. ایشان پس از نقاهت انجام آنژیوگرافی کرونر قابل ترخیص می‌باشند.

روزنامه خراسان:

دستور جديد دولت درباره ممنوعيت انتقال نيروي انساني

بر اساس دستور جديدي که از سوي يک مسئول ارشد دولتي به تمام دستگاهها و استانداري هاي سراسر کشور ارسال شده، انتقال نيروهايي که در قالب طرح تملک دارايي هاي سرمايه اي مشغول فعاليت هستند به بخش هايي که با بودجه هزينه اي دولت فعاليت مي کنند ممنوع بوده و در صورت تخلف مديران، اين اقدام به منزله استخدام غيرقانوني کارمندان بوده و مجازات آن در حکم ايجاد تعهد مازاد براي دولت است.

پرونده قاچاق عجيب شرکت نفتي دولتي به دادگاه رفت

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، يک شرکت نفتي که متعلق به صندوق بازنشستگي يکي از نهادهاي دولتي است، چندي پيش در حال ارسال صدها بشکه محصولات نفتي به خارج از کشور بوده که پس از بررسي هاي صورت گرفته، مشخص شده که بشکه هاي صادراتي به عنوان قير، حاوي يک بشکه کوچکتر در دل خود بودند که بشکه کوچکتر با گازوئيل پر شده است. پرونده اين شرکت به دستگاه قضايي ارسال شده است.

روزنامه تهران امروز:

 عارف ازجنس سران فتنه نیست

حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی سپاه از فعالان اصلاحات خواست هر چه زودتر تكليف خود را با فتنه و انحراف مشخص كنند.

مقدم فر به استراتژی اصلاح‌طلبان علیه اصولگرایان اشاره کرد و به مهر گفت: امروز عده ای از اصلاح‌طلبان گفتمان جریان انحرافی را به تمامی اصولگرایان ربط می‌دهند و می‌خواهند اینگونه القا کنند که جریان اصولگرا نیز دچار انحراف شده است، در حالی که در درون جریان اصلاحات انحرافات زیادی دیده مي‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز فراموش نکرده‌ایم که در دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان چه حلقه‌ها و گروه های انحرافی شکل گرفته بود که کاملا از اصول و ارزش‌های انقلاب منحرف شده بودند، در این راستا می‌توان به سکولارها، لائیک‌ها و گروه‌های براندازی اشاره کرد که در دل اصلاحات دچار فسادهای اعتقادی، مالی، اخلاقی و... شده بودند.

معاون فرهنگی سپاه در عین حال با بیان اینکه نمی‌توان تمامی اصلاح‌طلبان را برانداز و ضدانقلاب معرفی کرد، افزود: درست است که فتنه 88 توسط چهره‌های شاخص این جریان رقم خورد اما با این حال ما نمی توانیم فتنه 88 را به کل اصلاح‌طلبان ربط دهیم، البته برخی از آنها در قبال این فتنه سکوت و موضع روشنی را اعلام نکردند اما قلبا با این ساختار شکنی‌ها مخالف بودند.

وی همچنین افزود: ما نمی‌توانیم شخصی همچون محمد رضا عارف را هم راستای محمد خاتمی، موسوی و کروبی معرفی کنیم. مقدم فر موضع گیری به موقع در فضای سیاسی کشور را لازم دانست و اظهار داشت: اصولگرایان وقتی با موضع‌گیرهای جریان انحراف روبه‌رو شدند به موقع واکنش نشان دادند، حتی مجلس در قبال این نظرات و گفتمان جریان انحرافی ملاحظه‌ای نکرد و اعتراض کرد.
 
يک کانديداي اصلاح‌طلب از خارج از کشور مي‌آيد

در تازه‌ترين اظهارنظر اصلاح‌طلبان درباره نامزد احتمالي شان براي انتخابات رياست‌جمهوري سال 92،‌محمدرضا راه چمني دبيركل حزب تازه تاسيس وحدت و همكاري ملي ايران اعلام كرد كه نامزدشان از خارج از كشور مي‌آيد.

راه چمني كه با آريا گفت‌وگو مي‌كرد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر ما يک موردي سراغ داريم که ايشان در خارج از کشور حضور دارند. اين شخص در حالي که گرايش اصلاح‌طلبانه دارد اما مستقل است و سابقه کار اجرايي و وزارت نيز دارد لذا با توجه به سوابق بسيار روشن ايشان و البته از آنجايي که در درگيري‌هاي سياسي نيز نبوده بنابراين نمي‌توانند تخريبش کنند بنده معتقدم اين چهره مي‌تواند جوانان،نخبگان و نيروهاي ارزشي نظام را به خود جذب کند.

راه چمني درباره کانديداتوري سيدمحمد خاتمي نيز گفت:از آنجايي که خاتمي بنا ندارد کانديدا شود لذا بنده در اين خصوص نظري ندارم البته اگر ايشان وارد صحنه شود مقبوليت خوبي خواهد داشت اما با اين وجود از حالا نمي‌توانيم قضاوت کنيم اين مقبوليت در چه حدي باشد.

ليدرهاي جريان انحرافي به فكر فرار از پرونده اقتصاديشان هستند

احمد خورشیدی‌ آزاد ، دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در تازه‌ترين اظهارنظر خود از فعاليت‌هاي انتخاباتي جريان انحرافي پرده بر داشت.

وي كه به واسطه پسرش در جريان آخرين تحركات جريان انحرافي است در گفت‌وگو با شفاف با اشاره به اقدامات پر رنگ انتخاباتی جریان انحرافی، گفت: جریان انحرافی یک واقعیت ملموس در فضای سیاسی و اجتماعی کشور است و متاسفانه با راه اندازی دولت دهم فعالیت خود را چندین برابر کرد.

وی با بیان اینکه جریان انحرافی موفق شد چند کرسی مجلس را در اختیار بگیرد، ادامه داد: جریان انحرافی در انتخابات مجلس نهم به‌رغم اینکه امکانات زیادی را در اختیار داشتند توانست 9 نفر را به مجلس بفرستد و برای انتخابات‌های آینده یعنی انتخابات شورای شهر و انتخابات رياست‌جمهوري نیز آنها برنامه دارند.

وی با بیان اینکه لیدرهای جریان انحرافی مشکلات اساسی دارند، افزود: نکته ای که باید توجه کرد این است که لیدرهای جریان انحرافی عمدتا گرفتار دو مشکل اساسی هستند. اول آنکه اقبال مردمی کمی دارند و مشکل دیگر اینکه بیشتر نگرانی آنها پرونده های اقتصادی است که دارند و دادگاه‌های مختلف که در طول چند ماه گذشته تشکیل شده عمدتا به این افراد بر می‌گردد.

وي‌تاکید کرد: می‌توان گفت که لیدرهای جریان انحرافی به نوعی به فکر فرار کردن از پرونده‌های اقتصادی هستند به نظر بنده نباید اقبالی برای آنها تصور کرد و دولت‌هایی که کمتر تنش درست کردند بعد از 8سال و پایان دوره رياست‌جمهوريشان اقبال نداشتند حال چه برسد به اینها.


*جمهوری اسلامی

* يكي از سران رژيم صدام به عربستان گريخت. به گزارش العالم، "سامي العسكري" از رهبران ائتلاف قانون، ديروز اعلام كرد: "عزت الدوري" دو روز قبل فرودگاه اربيل را به مقصد عربستان ترك كرد.

اخيراً رسانه‌هاي عراقي از حضور عزت الدوري در بغداد و برگزاري نشست با سران حزب منحل بعث خبر داده بودند. عربستان سعودي اخيراً ميزبان "طارق الهاشمي" معاون فراري رئيس جمهوري عراق، كه به اتهام دست داشتن در عمليات تروريستي به 4 بار اعدام با چوبه‌دار محكوم شده است نيز بود.

طارق الهاشمي توانست پيش از برگزاري دادگاهش، با كمك مستقيم امير قطر از عراق خارج شود، و پس از سفر به قطر و عربستان و ديدار با مقامات رسمي اين دو كشور به تركيه برود و از اردوغان اقامت دائم بگيرد.

* محسن هاشمي در گفتگو با خبرنگار مهر، در واكنش به انتشار خبري مبني بر اينكه به زودي كتاب 800 صفحه‌اي زندگينامه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني منتشر مي‌شود، گفت: اين خبر كذب است و برنامه‌اي براي چاپ چنين كتابي نداريم.

وي همچنين در مورد خبر انتشار كتاب خاطرات خانم عفت مرعشي با عنوان "در سايه سرو" تصريح كرد: اين كتاب با نام "خاطرات و مخاطرات" از خانم مرعشي است كه نام‌هايي همچون "در حسرت آرامش" و "در سايه سرو" نيز براي آن پيشنهاد شده آماده چاپ است و به زودي منتشر مي‌شود.

* سه بازجوي ستار بهشتي بازداشت شدند. ستار بهشتي وبلاگ نويسي بود كه در وبلاگ كم بازديدش، مطالبي مي‌نوشت و توسط پليس فتا دستگير شد، اما 10 روز پس از بازداشت، جسد وي تحويل خانواده‌اش گرديد. به گزارش شبكه ايران، به دنبال دستور رئيس قوه قضائيه براي پيگيري سريع پرونده مرگ ستار بهشتي، 3 تن از كساني كه مسئول بازجويي از اين متهم بودند، بازداشت و تحويل دادسراي نيروهاي مسلح شده‌اند.


*ابتکار

توضيح‌ رياست‌ جمهوري‌ درباره‌ پرچم‌ مخدوش

يک منبع آگاه در معاونت تشريفات نهاد رياست جمهوري در گفت وگو با فارس در پاسخ به سئوالي درباره انتشار عکس‌هايي از نصب پرچم اشتباه در ديدارهاي ديپلماتيک رئيس جمهور با مقامات ويتنامي گفت: اين اشتباه به دليل چاپ اشتباه پرچم‌هاي ايران توسط طرف ويتنامي اتفاق افتاد.

 وي افزود: اين اشتباه نيز به دليل اين بود که حاشيه پرچم‌هاي ايران که مزين به نام الله اکبر بود، اشتباه روي همديگر چاپ شده بود. اين منبع آگاه تصريح کرد: در برخي ديدارها از اين پرچم استفاده شده بود که بلافاصله نيز اين پرچم با يک پرچم جديد عوض شد.

وي با رد آگاهانه بودن اين اقدام از سوي طرف ويتنامي گفت: استقبال طرف ويتنامي از سفر رئيس جمهور فوق العاده بود و علت اين مسئله نيز يک اشتباه سهوي بود.

تکذيب انتشار زندگينامه آيت الله هاشمي

- محسن هاشمي ضمن تکذيب خبر انتشار زندگينامه آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: کتاب”خاطرات و مخاطرات" خانم مرعشي به زودي منتشر مي‌شود.

هاشمي در گفت وگو با مهر، در واکنش به انتشار خبري مبني براينکه به زودي کتاب 800 صفحه اي زندگينامه آيت الله هامشي رفسنجاني منتشر مي‌شود، گفت: اين خبر کذب است و برنامه اي براي چاپ چنين کتابي نداريم.

وي همچنين در مورد خبر انتشار کتاب خاطرات عفت مرعشي با عنوان” در سايه سرو" تصريح کرد: اين کتاب با نام”خاطرات و مخاطرات" از خانم مرعشي است که نام‌هايي همچون”در حسرت آرامش" و”در سايه سرو" نيز براي آن پيشنهاد شده است.هاشمي افزود: اين کتاب آماده چاپ است و به زودي منتشر مي‌شود. د

ر روزهاي اخير در برخي از رسانه‌هاي خبري مبني بر انتشار زندگينامه 800 صفحه اي هاشمي رفسنجاني تا ارديبهشت سال آينده منتشر شده است.

روزنامه حجاريان در راه

- شنيده‌ها حاکيست با رفع توقيف مجوز روزنامه صبح امروز، اين روزنامه بزودي با مديرمسئولي سعيد حجاريان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار عصر خبر، اين روزنامه که هنوز اعضاي تحريريه و سردبير آن مشخص نيست، بزودي منتشر خواهد شد.گفتني است، چندي پيش نيز کتابي در خصوص روزنامه سعيد حجاريان منتشر شده بود که توسط مرکز اسناد منتشر گرديده بود. «زنجيره‌اي‌ها: (چالش‌هاي روزنامه‌ صبح امروز با ارزش‌هاي انقلاب اسلامي)» نوشته مهدي حق‌بين از سوي انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامي منتشر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.