وزارت دادگستري تونس گزارش سازمان غير دولتي آمريکايي ديده بان حقوق بشر را که از آينده استقلال دستگاه قضايي تونس پس از برکناري "ناعادلانه و مغاير با قوانين" 75 قاضي ابراز نگراني کرده است سياسي و اشتباه خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ وزارت دادگستري تونس در بيانيه اي اعلام کرد : وزارت دادگستري عقيده دارد گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر در  انتقاد از تصميم مربوط به برکناري قضات بي طرفانه نيست و حاوي چندين اشتباه موضع گيري هاي سياسي و اطلاعات اشتباه است.

اين سازمان غير دولتي آمريکايي اخباري را بدون بررسي صحت و سقم آن منتشر کرده است و اين سازمان تلاش نکرده است مطابق با معيارهاي واقعگرايي و بي طرفي به موضع دولت گوش کند.

سرانجام اين وزارتخانه از اين سازمان غير دولتي به سبب  در نظر نگرفتن ويژگي ها و شرايط تونس انقلابي  که  تلاش مي کند موفقيت خود را تضمين کند و اهداف خود از جمله سالم سازي دستگاه قضايي از طرفداران رژيم مخلوع تحقق بخشد ،انتقاد کرد.

 سازمان ديده بان حقوق بشر که با ده تن از قضات برکنار شده تونسي ديدار کرده است "روندهاي انضباطي ناعادلانه اي را که معيارهاي بين المللي را در خصوص استقلال دستگاه قضايي نقض مي کند " محکوم کرد.

آمنه جلالي نماينده اين سازمان در تونس اعلام کرد اين وزارتخانه براساس مسايل شکلي و نه عمقي واکنش نشان داده است.

برچسب ها: تونس ، آمریکا ، دیده بان ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار