نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در راستاي حمايت بيشتر از فعاليت بخش خصوصي مجلس و دولت تصميم دارد که 50 درصد از بودجه عمراني سال آينده دولت را به بخش خصوصي واگذار کند .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر در ششمين جشنواره ملي مديران و توليد کنندگان جوان اظهار داشت: هم اکنون کشورما در وضعيت ويژه اقتصادي قرار گرفته و دشمنان ما تحريم هايي را طراحي کرده اند که به موجب آن ملت ايران را وادار به تسليم کنند اما احساس مردم اين است که با همت و اراده فعالان بخش خصوصي ودولتي اين فشارها و تهديدها در صحنه نبرد به فرصت تبديل خواهد شد .
 
وي با تاکيد بر اينکه براي عبور از اين مرحله سخت و دشوار به تدوين راهکارهاي مناسب و همدلي و هماهنگي مسئولان نياز داريم افزود: مي توان با باز کردن فضاي همکاري دولت و بخش خصوصي و بهره گيري از پتانسيل هاي موجود کشور براي غلبه بر اين تحريم ها استفاده کرد .
 
باهنر تصريح کرد: حمايت از توليددر اين شرايط ضرورت ويژه اي داردو تاکنون برخي سياستهاي راهبردي براي تحقق اين امر مشخص شده اما در برخي موارد نتيجه عکس داشته است.  
 
وي ادامه داد: به عنوان مثال رشد اقتصادي کشور در سال هاي اخير افزايش نقدينگي را در جامعه به دنبال داشته اما از اين فرصت به نفع احسن استفاده نشده و اين نقدينگي رشد يافته به دليل عدم کانال کشي مناسب به بخش هاي توليدي و مولد هدايت نشده است.
 
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که هم اکنون همکاري مناسبي بين سه قوه مجلس،دولت و قضاييه براي مديريت وضعيت اقتصادي کشور ايجاد شده افزود: براي راه افتادن توليد ملي و رشد اين بخش بايد فضاي کسب و کار را روان کنيم و به تاسيس بنگاههاي اقتصادي و خصوصي کمک کنيم.
 
وي ادامه داد: طي چند ماه گذشته تغيير نرخ ارز منجر به کاهش ارزش پول ملي در کشور شده که بايد به نفع احسن ازاين رهگذر استفاده کرده و مابه التفاوت قيمت ها را صرف  حمايت از توليد داخلي در شکل هاي مختلف کنيم.
 
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: همچنين در اين شرايط مجلس به منظور ايجاد تعادل در بازار اجراي مرحله دومي هدفمندي را در سال 91 متوقف کرد با وجود اين که اين طرح شروع خوبي داشت اما تورم افسار گسيخته ناشي از ساير عوامل ادامه آن را غيرممکن کرد.
 
باهنر با اشاره به اين که امسال تخصيص بودجه عمراني کشور بسيار محدود بوده افزود: برخي پروژه هاي عمراني در کشور به همين دليل در آستانه تعطيلي قرار گرفته اند.  
 
باهنر تصريح کرد: اما با تفاهمي که بين دولت و مجلس صورت گرفته قرار است سال آينده 50 درصد از بودجه هاي عمراني دولت تبديل به اعتبار مالي براي اختصاص به بخش خصوصي شود.
 
وي ادامه داد: برهمين اساس پروژه هاي عمراني که در حال انجام در بخش خصوصي است تسريع يافته و سوددهي بيشتري خواهند داشت.
 
باهنر تصريح کرد: در شرايط کنوني ارزي بهترين درآمدي که ميتوان براي کشور متصور شد درآمد حاصل از ارز صادرات غيرنفتي است و به همين دليل بايد توسعه صادرات در اينبخش صورت گيرد .
 
وي ادامه داد: اگر سالانه معادل 40 ميليارد دلار درآمد ارزي حاصل از صادرات غيرنفتي داشته باشيم و اين منابع به نفع احسن در فعاليتهاي توليدي به مصرف برسد رفاه مردم در شرايط جنگ اقتصادي بيشتر خواهد شد.
 
وي خاطر نشان کرد: سرداران جنگ اقتصادي فعالان بنگاههاي اقتصادي هستند و در اين مسير چهره هاي جوان و بانشاط تاثير بيشتري در توسعه اقتصادي کشور خواهند داشت./عب
برچسب ها: بودجه ، باهنر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار