راس میلر یکی از مقامات دموکرات‌ در ایالت نوآدا طی اظهارنظری، ادعای کمیته ملی جمهوری‌خواهان در مورد بی نظمی و اختلال در دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری در نوآدا و چندین ایالت دیگر را "غیرمسئولانه و بی مورد" خواند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از پایگاه اینترنتی "آر.جی.ج"، راس میلر به نامه ای که به دفترش و مقامات انتخاباتی در پنج ایالت فرستاده شده بود، این پاسخ را داد.

در نامه کمیته ملی جمهوری‌خواهان این اتهام مطرح شده است که زمانیکه قرار است با دستگاههای رای‌گیری به میت رامنی رای داده شود، این رای با نام باراک اوباما ثبت می شود. این در حالی است که کمیته ملی جمهوری‌خواهان برای اثبات این ادعای خود مدارکی ارائه نکرده است.

در منطقه "واشو کانتی" نیز گزارش شده است که هنگامی که فردی در انتخابات زودهنگام از مشکلی در دستگاههای رای‌گیری خبر داده به طوریکه وی گفته تلاش کرده به اوباما رای دهد اما دستگاه رای‌گیری رای وی را با نام رامنی ثبت کرد.

راس میلر نیز در نامه‌ای به کمیته ملی جمهوری خواهان، اتهام بی‌نظمی و مشکلات در دستگاه‌های رای‌گیری را براساس شایعات، گزارش‌های بی‌اساس رسانه‌ها و شنیده‌های مبتنی بر شایعات را عامل تضعیف اعتماد مردم به روند انتخابات آمریکا دانست.

کمیته ملی جمهوری خواهان از مقامات انتخاباتی پنج ایالت خواستند که این دستگاههای رای گیری را در روز انتخابات به طور دقیق تنظیم مجدد کنند و به مسئولان حوزه‌های را‌ی‌گیری اعلام کنند به رای دهنده‌ها یادآور شوند پس از رای دادن نسبت به درستی رای خود اطمینان حاصل کنند.

"اریک هرزیک" رئیس دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه نوآدا گفت : اگر کسی چیزی برای اثبات ندارد نباید اتهام‌های بی اساس را مطرح کند چون این ادعاها روند انتخابات را تضعیف می‌کند.
 
منبع: الف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار