بر اساس این گزارش مردم چین از اواسط سپتامبر خرید کالاهای ژاپنی از جمله خودرو و لوازم الکترونیکی را تحریم کرده اند که این مساله فشار شدیدی را بر شرکتهای بزرگ ژاپنی وارد کرده است

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگارن شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد فروش این شرکت در چین طی ماه اکتبر تقریبا به نصف کاهش یافته و به 45600 دستگاه رسیده است.
ادامه تنشهای سیاسی در روابط چین و ژاپن تاثیر منفی زیادی بر فروش محصولات ژاپنی در بازار چین در ماههای اخیر داشته است .
 
بر اساس این گزارش مردم چین از اواسط سپتامبر خرید کالاهای ژاپنی از جمله خودرو و لوازم الکترونیکی را تحریم کرده اند که این مساله فشار شدیدی را بر شرکتهای بزرگ ژاپنی وارد کرده است .
 
بر این اساس میزان فروش تویوتا در بازار چین در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 44 درصد کاهش داشته است . این گزارش افزود تویوتا در ماه اکتبر تنها 45600 دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده است که این رقم نسبت به سپتامبر نیز حدود 50 درصد کاهش داشته است .
 
این گزارش حاکی است میزان فروش تویوتا در بازار چین در ده ماه نخست 2012 میلادی نیز با یک درصد کاهش نسبت به سال قبل به کمتر از 685 هزار دستگاه رسیده است .این در حالی است که میزان فروش شرکتهای هیوندای و بی ام دبلیو در این مدت با افزایش چشمگیری روبرو شده است .کاهش فروش تویوتا و نیسان موجب شده است تا میزان فروش شرکت هیوندای کره جنوبی با 15 درصد رشد به بیش از 84 هزار دستگاه برسد .
 
منابع آگاه اعلام کردند روند نزولی فروش تویوتا در چین تا ماه نوامبر ادامه خواهد یافت و این شرکت نمی تواند به هدف فروش یک میلیون دستگاه خودرو در بازار چین در سال 2012 دست یابد . بر این اساس تویوتا در شش ماه نخست 2012 میلادی با فروش 4.97 میلیون دستگاه خودرو با پیشی گرفتن بر جنرال موتورز به بزرگترین خودرو ساز جهان تبدیل شده بود . شرکت خودرو سازی تویوتا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به میزان تولید جهانی اش در سال 2012 میلادی را کاهش داده است .شرکت تویوتا پیش از این اعلام کرده بود در سال 2012 میلادی به هدف تولید 10.05 میلیون دستگاه خودرو دست خواهد یافت ولی تشدید تنشهای مرزی ژاپن با چین طی ماههای اخیر تاثیر منفی شدیدی بر فروش محصولات تویوتا در این کشور داشته است .
 
بر این اساس شرکت تویوتا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است میزان تولید این شرکت تا پایان سال 2012 میلادی به کمتر از 9.8 تا 9.9 میلیون دستگاه خواهد رسید . افزایش تقاضا در بازارهای جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی برای جبران کاهش فروش تویوتا در بازار چین کافی نبوده است .
برچسب ها: تویوتا ، بازار ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار