مدیر حوزه های علمیه كشور با بیان اینكه دو ویژگی اصلی آیت الله ملك حسینی شجاعت و فقاهت او بود گفت: در گذشت این دانشمند مبارز، ضایعه ای جبران ناپذیر برای جهان تشییع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' در مراسم تشییع پیكر آیت الله 'سید كرامت الله ملك حسینی' افزود: در گذشت این عالم گرانقدر برای جهان تشییع، حوزه های علمیه و مراجع تقلید مصیبت بزرگی بود.
وی با بیان اینكه 'اگر بگویم آیت الله ملك حسینی درمیان روحانیون ایران، شجاع ترین بود اغراق نكرده ام' گفت: 'این فقیه ارزشمند هنگام دفاع از حقوق مردم و مذهب تشییع ملاحظه هیچ كس و هیچ چیزی را نمی كرد'.
حسینی بوشهری بیان كرد: 'با وجودی كه امام (ره) را مقتدای خود می دانست اما هر گاه مشكلی برای مردم پیش می آمد نامه های شفافی می نوشت تا زمانی كه آن مشكل برطرف می شد'.
وی یكی از ویژگی های آیت الله ملك حسینی را مردمی بودن آن روحانی دانست و گفت: فقاهت او در كنار مردمی بودن و شجاعتش در میان علمای ایران مثال زدنی بود.
حسینی بوشهری گفت: این عالم ربانی از نظر تقوی، علم و فقاهت در ایران جایگاه ویژه ای داشت و در گذشت او حوزه های علمیه ایران را مصیبت زده كرد.
وی عنوان كرد: آیت الله ملك حسینی با یكرنگی و شجاعت و اعتقادی كه به امام و راه او داشت ایشان را مقتدای خود قرار داد و در نهضت اسلامی شركت كرد.
حسینی بوشهری اظهار داشت: آیت الله ملك حسینی از زمانی كه نهضت امام خمینی(ره)آغاز شد تا روزی كه زنده بود همواره از این نهضت پشتیبانی می كرد.
آیت الله ملك حسینی، نمانیده ولی فقیه در كهگیلویه و بویر احمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، جمعه گذشته در سن 88 سالگی در بیمارستان نمازی شیراز دار فانی را وداع گفت./س
برچسب ها: نماینده ، ولی ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.