مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اطلس گردشگری شهرستان مشگین‌شهر تهیه شده و بر اساس آن توسعه گردشگری در این شهرستان اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی  در جلسه کمیته توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر افزود: در قالب شش منطقه امکان‌سنجی و ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر احصا شده که ما در صدور مجوز و راه‌اندازی این سایت‌ها پیش‌قدم هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مشگین‌شهر با هدف سهولت در حضور گردشگران و سرمایه‌گذاری آنها زیر‌ساخت‌های راه و توسعه سرویس‌های بهداشتی و فضاهای اقامتی در حال انجام است، گفت: بالغ بر 600 میلیون تومان برای این موارد در نظر گرفته شده است.

ندایی با اشاره به عملکرد واحد باستان‌شناسی و 151 ثبت و کاوش تاریخی افزود: 146 ثبت محوطه و تپه‌های باستانی در مشگین‌شهر اتفاق افتاده و دو مورد کاوش محوطه‌های تاریخی نیز صورت گرفته است.

وی به عملکرد این اداره کل در حوزه صنایع دستی مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت:‌ بیش از یک هزار و 400 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در مشگین‌شهر صادر شده و 99 مورد مجوز مشاغل خانگی نیز در این شهرستان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود:‌ مشگین‌شهر به عنوان یادگاری از هزاره‌های کهن جزو زیباترین و پر‌نقش و نگارترین مناطق کشور است که در این بین بناهای تاریخی و بی‌بدیل آن ممتاز و شاخص به نظر می‌رسد/ س

برچسب ها: اردبیل ، اطلس ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.