نخستين فيلمي كه توسط كارگردان زن جهان ساخته شده در گنجينه كاخ گلستان وجود دارد و تا يك ماهه ديگر رونمايي مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ مسعود شريفي، مدير كاخ گلستان در حاشيه نشست خبري همايش ملي پژوهش كاخ گلستان گفت: 30 حلقه فيلمي كه براي مرمت به فرانسه ارسال شده بود دو باره به گنجينه كاخ گلستان بازگشت و تا يك ماهه آينده رونمايي مي شود.
وي افزود: اين فيلم ها مي تواند تكميل كننده تاريخ سينماي ايران باشد بخشي از اين فيلم هاي مرمت شده شامل سفرهاي تاريخي مظفرالدين شاه و رژه ارتش ايران و فيلم فالس ساخته نخستين كارگردان زن دنيا است.
شريفي تصريح كرد: ساعت شمس العماره پس از يك قرن خاموش دوباره نواي آن هفته آينده به گوش خواهد رسيد.
مدير تاريخ گلستان بيان كرد: همزمان با ايام محرم همايش فرهنگي عاشورا و تعزيه برگزار مي شود همچنين از فيلم عاشورا و تكيه رونمايي خواهد شد.

*‌رونمايي و ثبت 40 قرآن خطي

وي اظهار داشت: در ايام ماه محرم 40 قرآن نفيس خطي و كتاب حافظ ثبت ملي و رونمايي خواهد شد همچنين از 10 كتاب نيز رونمايي مي شود.
شريفي ادامه داد: جشنواره شمس العماره نيز امسال متفاوت تر از سال هاي گذشته برگزار مي شود.

* نصب آسانسور مشكلي براي ثبت جهاني كاخ گلستان ايجاد نمي كند

مدير كاخ گلستان بيان كرد: ساختمان اداري كاخ گلستان از مهمانسراهاي سلطنتي دوره پهلوي بود كه در آن زمان ساخته شده است و بعد از انقلاب تغيير كاربري داده است.
وي اظهار داشت: سه گنجينه مهم كاخ گلستان در اين ساختمان نگهداري مي شود و براي تامين امنيت و آسايش معلولان نياز به نصب بالابر بود.
شريفي تاكيد كرد: كارشناسان يونسكو و ايكوموس در بازديدي كه ماه گذشته از اين مجموعه داشتند ايرادي از نصب آن نگرفته و هر وقت كه نياز باشد آن را بر مي داريم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار