تحقیقات نشان میدهدکه استفاده بیش از حد از تلفن همراه با عوارضی همراه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عارضه تاربینی و خشکی چشم در استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

سندرم دید کامپیوتر یا CVS از مشکلاتی است که از نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر یا گوشی های هوشمند حادث می‌شود که عوارضی همچون خشکی چشم، سردرد، تاربینی و نزدیک بینی را به همراه دارد.

موقعیت قرارگیری نامناسب گردن و دید ثابت در استفاده طولانی مدت از موبایل احتمال بروز سردرد را افزایش می دهد؛ همچنین حین استفاده از موبایل، ماهیچه های چشمی ثابت دیگر نمی توانند در فواصل مختلف متمرکز شوند و این مشکل شاید در آغاز موقتی باشد اما به مرور به صورت یک مشکل دائمی مانند تاربینی بروز پیدا می‌کند.

وزوز کردن گوش ناشی از زیاد صحبت کردن

وزوز کردن گوش نوعی دیگر از عوارضی است که احتمال آن در کاربرانی که بیش از اندازه با موبایل صحبت می‌کنند شایع است.

در کاربرانی که به طور متوسط بیش از 10 دقیقه در روز مکالمه می‌کنند احتمال ابتلا به این آسیب تا 71 درصد افزایش می یابد و این در حالی است که هیچ درمانی برای مشکل وزوز کردن گوش وجود ندارد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که 37 درصد از کاربران گوشی های موبایل، احتمال دارد گوششان وزوز کند.

استفاده ممتد از موبایل و کم خوابی و تومورهای مغزی

تحقیقات نشان داده است که اشعه موبایل حدود 6 دقیقه خواب را عقب می اندازد و ممکن است باعث بروز تغییراتی در مراحل خواب شما شود. همچنین برخی بررسی ها حاکی از آن است که از تلفن همراه اشعه های غیریونی ساطع می‌شود و افرادی که بیش از 10 سال از این وسیله استفاده کرده باشند 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به تومورهای مغزی قرار دارند. حتی برخی از تحقیقات ارتباط بین اشعه های ساطع شده از گوشی های موبایل را با نوعی سرطان مغز به نام "گلیوما" ثابت کرده است.

آرتروز و بیماریهای ستون فقرات که در رده های سنی 40 و 50 سال مشاهده می شد امروزه برای کاربران موبایل از 15 سالگی و به دلیل وضعیت غلط نشستن در حین مکالمات مداوم بسیار شایع است.

مصائب موبایل را جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار مهر، پزشکان توصیه می‌کنند که مشترکان موبایل از استفاده ممتد از این وسیله اجتناب کنند. همچنین توصیه می‌شود که از هدفون استفاده کنید، گوشی موبایل خود را حداقل در فاصله 2 متری بگذارید و یک ساعت قبل از خواب از دسترس خارج شوید و گوشی خود را خاموش کنید.

در همین حال توصیه می‌شود که در حین رانندگی زنگ تلفن و پیامک را روی حالت بیصدا تنظیم کنید.

باید بدانید که صحبت با موبایل احتمال تصادفات رانندگی را تا 4 برابر افزایش می دهد، یعنی به اندازه زمانی که کسی در حالت مستی رانندگی کند و بدتر آنکه چنانچه شما به پیامک زدن در حین رانندگی عادت داشته باشید احتمال بروز سانحه رانندگی را تا 23 بار بیش از حد متوسط بالا می برید./س



برچسب ها: کرمانشاه ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.