معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: پنج محصول خوراكی و آشامیدنی تولیدی این استان نشان كشوری ایمنی سیب سلامت دریافت كرده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک دلاور افزود: این محصولات آشامیدنی و خوراكی شامل آب پرتقال غنی شده با كلسیم، آب گریپ فروت ، آب انار، بادام زمینی بو داده و آجیل مخلوط هستند.

وی اضافه كرد: نشان ایمنی سیب سلامت با هدف بهبود تولیدات مواد غذایی و آشامیدنی از سوی وزارت بهداشت و درمان اعطا می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اراك خاطرنشان كرد: این نشان كشوری به منظور تشویق واحدها به تولید مواد غذایی سالم اعطا می شود.

وی، به حداقل رساندن میزان كالری فرآورده از طریق كاهش هیدروكربورها و چربی ها، حدف عوامل خطر زا نظیر چربی های ترانس و اشباع و استفاده از مواد اولیه ارگانیك را از جمله معیارهای اعطای نشان ایمنی سلامت عنوان كرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اراك عنوان كرد: نداشتن مواد شیمیایی، تولید بهداشتی و صنعتی فرآورده های سنتی و عاری بودن فرآورده از سموم قارچی از معیارهای اعطای این نشان است .

وی گفت:عاری بودن از باقیمانده سموم كشاورزی، داروهای دامپزشكی و عوامل آلودگی بیولوژیك و به كارگیری ساز و كارهای بهبود ارزش تغذیه از دیگر معیارهای دریافت نشان ایمنی و سیب سلامت است./س

برچسب ها: نشان ، سیب ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.