نویسنده و کارشناس سوری تشکیل نشست مخالفان سوری در قطر را نشان دهنده ناامیدی و دستپاچگی آمریکا دانست و افزود انسجام ارتش و نظام سوریه در مقابل توطئه، آمریکا را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ غصان محمد در گفتگو با این شبکه درباره اتهامات سازمان ملل علیه گروه های تروریستی مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی در پی کشتار غیرنظامیان سوریه در منطقه سراقب و این که این اتهامات چه پیامدهای حقوقی خواهد داشت گفت: پیش از هر چیز باید بگویم این جنایت که طی آن شماری از شهروندان سوری با خونسردی به قتل رسیدند نشان دهنده چهره واقعی و جنایتکارانه گروه های مسلح و حامیان آنهاست و از سوی دیگر اهداف پنهانی را که این گروه ها در پی آن هستند نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که چنین جنایتی نباید بدون پاسخ بماند گفت: بر همین اساس می توان گفت واکنش های بین المللی به این کشتار نیز نباید به محکوم کردن عاملان آن محدود شود بلکه باید کشورهایی که زمینه را برای این گروه ها فراهم کرده اند نیز در بر بگیرد.غصان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که سازمان ملل باید اقداماتی را علیه کشورهای حامی تروریست ها اتخاذ کند گفت: جنایتی که در سراقب اتفاق افتاد نمونه کوچکی از جنایاتی است که علیه سوری ها اتفاق می افتد.

وی در ادامه درباره نشست فردا در دوحه و این که آمریکا و متحدان آن این مرتبه چه سناریویی را طراحی کرده اند و آیا با تشدید تنش ها روبرو هستیم یا این که این نشست سرآغاز بررسی جدی بحران سوریه است گفت: به نظر من موضع آمریکا نشان دهنده ناامیدی این کشور از آن چیزی است که شورای استانبول نامیده می شود.

این شورا تاکنون نتوانسته است ماموریت هایی را که طرف های خارجی به آن واگذار کرده اند انجام دهد بنابراین به نظر می رسد دولت آمریکا با هماهنگی قطر و نیز عربستان و شاید ترکیه به فکر ایجاد ساز و کار جدید و تشکیل گروه دیگری به جای شورای استانبول افتاده است تا تنش ها را در سوریه تشدید کند. به نظر من صرف برگزاری این نشست در قطر نشان دهنده این واقعیت است که شاید مقر اداره توطئه از ترکیه به قطر منتقل شده است و این در حالیست که قطر نقش مهمی در حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان دارد.

وی ادامه داد: به نظر من دولت آمریکا پس از این که دریافت شورای استانبول جایگاه و محبوبیتی در داخل سوریه ندارد و فاقد هرگونه نفوذ در داخل سوریه است به فکر جمع آوری گروه های پراکنده مخالفان سوری در قطر افتاده است و به همراه قطر، عربستان و ترکیه می کوشد گروه های پراکنده مخالف را با یکدیگر متحد کند تا خشونت ها را در سوریه تشدید کنند.

به نظر من قطر، عربستان و ترکیه از نظر اخلاقی و سیاسی آمادگی لازم را برای ایفای نقش جهت حل بحران سوریه ندارند زیرا این کشورها در بحران سوریه بی طرف نیستند بلکه شریک خونریزی ها در سوریه هستند و خشونت و خونریزی در این کشور را تشویق می کنند بنابراین هیچ امیدی به این نشست ها نداریم.
برچسب ها: دوحه ، آمریکا ، بحران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار