مخالفان سعودی گفتند یک سرهنگ نیروهای گارد ملی عربستان و دوازده نفر دیگر از نیروهای امنیتی سعودی در انفجار تانکر حامل سوخت در ریاض کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اعلام این خبر افزود تلفات انفجار تانکر حامل سوخت در ریاض افزایش یافت و به بیست و شش کشته و صد و سی و زخمی رسید که بیست و شش نفر از زخمی ها سعودی هستند و شصت و هفت نفر از مجروحان نیز از ملیتهای دیگرند. چهار نفر نیز هویتشان شناسایی نشده است.

این مطلب را وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده است اما پایگاههای اینترنتی مخالفان سعودی اعلام کرده اند یک سرهنگ در نیروهای گارد ملی عربستان و دوازده نفر دیگر از عناصر امنیتی از جمله دو افسر در این انفجار کشته و چهل نفر نیز زخمی شده اند.

ابهامات مربوط به این انفجار،سئوالات زیادی را برانگیخته است به خصوص آنکه یک نویسنده سرشناس سعودی هفت ماه پیش درباره تانکرهایی که در خیابانهای ریاض تردد می کنند هشدار داده بود و آنها را «وحشی های فولادی» توصیف کرده بود که برای شهروندان خطرناکند.

این نویسنده درباره تصادف با این تانکرها که حامل مواد حساس هستند هشدار داده بود.

برخی ها این مقاله را به مثابه پیش بینی این انفجار دانسته اند .

اما برخی پایگاههای اینترنتی نوشتند این انفجار به سبب تصادف رخ نداده بلکه به سبب گاز موجود در این تانکر روی داده که به مدت یک دقیقه نشت کرده بود و راننده نیز متوجه این خطر شده بود و زمانی این حادثه رخ داد که او از مرگ فرار کرده است.

بسیاری معتقدند زوایای پنهان این انفجار که حد اقل آن بی اعتنایی و کوتاهی و بی توجهی مقامات سعودی به امنیت مردم بوده است همچنان پنهان خواهد ماند و شهروندان سعودی و شهروندان عرب فقط خبرهایی را در این خصوص خواهند شنید که رسانه های تحت کنترل آل سعود بر اساس میل خود منتشر می کنند در نتیجه چنین خبرهایی را آنگونه که می خواهند ،منتشر خواهند کرد .
برچسب ها: ریاض ، انفجار ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار