عوارضی چون مکیدن انگشت، خوردن پستانک و زبان زدن به دندان ها در عرض 4 تا 6 ساعت، ساختار دندان های کودک مشکل ایجاد می کند.

دکتر رمضانی ، دندانپزشک اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص نامرتب بودن دندان ها گفت: ایجاد هر نوع عادت یا فشار نامتعادل طولانی مدت از قبیل مکیدن انگشت، خوردن پستانک و یا زبان زدن به دندان ها در عرض 4 تا 6 ساعت در طول روز می تواند دندان ها را نامرتب و نامنظم کرده و در ساختار دندان ها مشکل ایجاد کند.

وی عنوان کرد: نسبت به شرایط سنی کودک اگر در سن 4 الی 5 سالگی عادت رو ترک باشد و مشکلی پیش نخواهد آمد و این مشکل خود به خود رفع خواهد شد.

اگر کودک در سن 5 سالگی شروع به مکیدن انگشت کرد با بررسی از نظر روحی و همچنین پذیرش از سوی خود کودک که اگر مکیدن ادامه یابد باید درمان صورت بپذیرد .

رمضانی در خصوص راه های درمان این نوع عارضه بیان کرد: درمان جایزه _ياد آوري، اگر  اين روش درمانی کودک در طول هفته دفعات مکیدن را کم کرد و برای تشویق او جایزه دهد و این اولین اقدام را به کودک یادآوری کنید.یادآوری کردن ، اقداماتی از قبیل چسب زدن به دور دست کودک، باید در مرحله اول خود کودک این موضوع را پذیرفته باشد که بتواند همکاری کند.

رمضانی تصریح کرد: باید کودک 5 ساله این موضع را قبول کند که به نفع اش است و به او یادآوری و تشویق شود و جایزه بدهید .

وی  اظهار داشت: اگر درمان جایزه و یادآوری تاثیر گذار نبود درمان دستگاه را انجام می دهیم و در داخل دهان کودک دستگاه می گذاریم و باید این درمان را خود کودک بپذیرد./ع2
برچسب ها: دندان ، کودک ، نامرتب ، جایزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار